۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ۲۲:۱۵
کد خبر: ۴۶۲۷۶

chitgar (5) 


در ادامه برنامه‌های فرهنگی کاروان فارسی‌آموزان خارجی در تهران، این دانشجویان در دریاچه شهدای خلیج فارس حضور یافتند و از نزدیک با مردم به گفت‌و‌گو پرداختند.


 به گزارش عطنا، اردوی دیگری از سری برنامه‌های فرهنگی دوره دانش‌افزایی زبان فارسی با حضور دانشجویان 41 کشور دنیا برگزار شد که با استقبال این فارسی‌آموزان همراه بود.


در این برنامه، دانشجویان خارجی به صورت گروه‌های چند نفره در پارک و ساحل دریاچه شهدای خلیج فارس، واقع در منطقه چیتگر تهران، به گفت‌وگو با مردم پرداختند. در همین زمینه، تعدادی از دانشجویان در گفت‌و‌گو با خبرنگار عطنا، این دریاچه را زیبا و به یاد ماندنی توصیف کرده و آن را با دریاچه‌های شهر و دیار خود مقایسه کردند. یک دانشجوی گرجستانی، به دریاچه‌های طبیعی کشور خود اشاره کرد و توانایی ایرانیان در ساخت یک دریاچه مصنوعی در نزدیک شهر را جالب توجه ارزیابی نمود.


دانشجوی دیگری، از سواحل استانبول یاد کرد و از حس خوب حضور در کنار آب گفت. بسیاری دیگر از دانشجویان در مواجه با این سوال که «تا کنون تهران را چگونه دیده‌اند؟»، آن را شهری بسیار بزرگ و شلوغ با مکان‌های دیدنی بسیار، توصیف کردند. آنها همچنین از معاشرت‌هایی که با مردم داشتند، مردم ایران را صمیمی، مهمان‌نواز و دوست‌داشتنی نامیدند.


این اردو با پذیرایی شام در پارک دریاچه، و گرفتن عکس‌های یادگاری فارسی‌آموزان خارجی با هماهنگی‌های مناسب همیاران، کمیته اسکان و پذیرایی، کمیته حراست و خود دانشجویان خارجی به خوبی به پایان رسید.


گفتنی است هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی، توسط بنیاد سعدی و دانشگاه علامه طباطبائی، از تاریخ ۱۲ مرداد تا ۸ شهریور سال جاری، با حضور بیش از ۲۰۰ فارسی‌آموز خارجی از ۴۱ کشور جهان در حال برگزاری است.


chitgar (13) chitgar (12) chitgar (11) chitgar (10) chitgar (9) chitgar (8) chitgar (7) chitgar (6) chitgar (5) chitgar (4) chitgar (3) chitgar (2) chitgar (1)


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار