۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ۲۱:۵۷
کد خبر: ۴۶۰۲۸

Najar---bonyad-sadi


آزمون تعیین سطح فارسی‌آموزان هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی با حضور فارسی‌آموزان 41 کشور، در دانشکده مدیریت و حسابداری‌‌ دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی ‌زبان فارسی با حضور دانشجویان زبان و ادبیات فارسی از پنج قاره دنیا توسط بنیاد سعدی و دانشگاه علامه طباطبائی در حال برگزاری است. در همین راستا، برای مشخص شدن آمادگی و سطح زبان‌آموزان برای ورود به کلاس‌های آموزشی آزمون تعیین سطح برگزار شد.


این آزمون با حضور 187 نفر در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه برگزار شد و زبان آموزان که از 41 کشور در دانشگاه علامه حضور دارند، از صبح شنبه 16 مرداد در کلاس‌های آموزشی حضور یافتند.


به همین بهانه، دکتر عباس نجار، رئیس اداره آموزش بنیاد سعدی درباره برگزاری این آزمون عنوان کرد: آزمون چهارشنبه گذشته با هدف تعیین سطح برگزار شد و فارسی آموزان در فضای آرام و بدون استرس به سوالات پاسخ دادند.


وی افزود: آزمون چهارگزینه‌ای به مدت 75 دقیقه، آزمون نوشتن در مدت زمان 45 دقیقه و آزمون گفت‌وگو که به صورت مصاحبه صورت گرفت. در نهایت امتیازی به این افراد داده شد و از روز شنبه که کلاس‌ها آغاز شد، در گروه و سطح خودشان قرار گرفتند.


وی درباره سطح سوالات و منابع آزمون اظهار داشت: برای اولین بار در ایران آزمون استاندارد زبان فارسی برگزار شد. نزدیک به یک‌سال برای طرح این سوالات زمان صرف شده‌است و در حد سواد و اطلاعات عمومی است.


نجار افزود: هرکسی که می‌خواهد زبان فارسی یاد بگیرد، از یک نقطه آغاز می‌کند. افرادی که در این دوره حضور دارند، ناآگاه نیستند و با زبان فارسی آشنایی دارند.


وی خاطرنشان کرد: هدف از این دوره دانش افزایی و تقویت زبان فارسی است. به هیچ عنوان در این برنامه، آموزش دستور صرف و یا ادبیات نیست. هدف، زبان فارسی است و در صورت امکان دستور هم آموزش داده می‌شود تا به نوعی کمک کننده باشد.


مدیر اداره آموزش بنیاد سعدی با بیان این نکته که سطح سوالات از آسان به مشکل طرح شده‌است، گفت: استاندارد سطح‌بندی ما براساس مرجع اروپایی است با این تفاوت که بومی شده‌است.


نجار درباره میزبانی دانشگاه علامه در برگزاری این دوره عنوان کرد: خدا را شکر دانشگاه علامه میزبانی خوبی داشته‌است و تا امروز 187 نفر از 41 کشور دنیا پذیرش کرده‌ایم. 9 نفر امروز به ما ملحق شدند و کسانی که بعد از این آزمون وارد کشور شدند و نتوانستند در این آزمون شرکت کنند، شنبه طی یک جلسه دیگر، تعییین سطح می‌شوند.


وی درباره تاثیر این دوره یک ماهه در آموزش زبان فارسی عنوان کرد: بهترین روش آموزش زبان، حضور در محیط است. اگر شما یک سال در یک محیط آموزشی قرار بگیرید، به اندازه 18 سال حضور در کشور خودتان است.


وی افزود: اگر به نسبت حساب کنیم این دوره یک ماهه به میزان یک سال بازدهی دارد.


نجار در پایان خاطرنشان کرد: در کنار حضور مستمر در کلاس و کارگاه‌های آموزشی، این افراد در مناطق مختلف تفریحی و تاریخی تهران حاضر می‌شوند که خود این موضوع نقش مهمی در آموزش و تثبیت آن دارد.


لازم به ذکر است هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی توسط بنیاد سعدی و با همکاری و میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی، از تاریخ ۱۲ مرداد تا ۸ شهریور سال جاری، با حضور بیش از ۲۰۰ فارسی‌آموز از ۴۱ کشور جهان برگزار می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار