۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۴۲
کد خبر: ۴۵۵۴۹


daneshgah kordestan


رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه نظام بوروکراسی باید فرمت دهی صحیح، برنامه ریزی و پیشرفت را در پی داشته باشد، گفت: متاسفانه در دانشگاه‌های ایران نظام بروکراسی چنین عمل نکرده و این یک معضل است.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، فردین اخلاقیان، 13 مرداد در گردهمایی معاونان اداری مالی دانشگاه‌های سراسر کشور، طی سخنانی به وضعیت آموزش عالی قبل از انقلاب اشاره و اظهار کرد: در سال 60 تنها 70 هزار دانشجو در کشور حضور داشتند که وابستگی شدیدی نیز به دانشگاه‌های خارج از کشور داشتند.


وی افزود: امروز خوشبختانه  با تغییرات به وجود آمده در وضعیت آموزش عالی، 5 میلیون دانشجو در کشور در حال تحصیل هستند.


رئیس دانشگاه کردستان رشد دانشگاه‌های کشور و عبور از آموزش محوری به پژوهش محوری را دستاورد مدیران و اساتید آموزش عالی کشور دانست و عنوان کرد: در یک مقطع با اقدامات شتابزده و بدون توجه به کیفیت، موجب به وجود آمدن بدنه‌ای غیرکیفی در دانشگاه‌های کشور شد و دانشگاه‌ها را به کارخانجات چاپ مدرک تبدیل کرد.


وی از برنامه ریزی برای تغییر این وضعیت خبر داد و تصریح کرد: این وضعیت به آموزش عالی کشور لطمه وارد کرد و امروز نیز دانشگاه‌ها تاوان بیکاری و عدم اشتغال این مدرک بگیران را پس می‌دهند.


اخلاقیان با اشاره به ایجاد تورم و رکود توامان در دانشگاه‌های کشور، اعلام کرد: خوشبختانه مسئولین و مدیران فعلی برای تغییر این وضعیت تلاش می‌کنند و امیدواریم دانشگاه‌های کشور از این وضعیت نجات یابند.


وی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته دنیا دانشگاه‌ها به صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند و این به دلیل سالم بودن و اهمیت دار بودن دانشگاه‌هاست.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار