۲۱ تير ۱۳۹۵ ۱۰:۲۲
کد خبر: ۴۳۴۴۱

hosein aabadi


دکتر امیرحسین آبادی گفت: کشور ما به نفت شناخته شده‌است. این نفت به‌صورتی با زندگی مردم گره خورده‌است که حتی در تبلیغات انتخاباتی هم می‌بینید که عنوان می‌شود، نفت را به روی سفره مردم می‌آوریم.


به گزارش عطنا، رئیس هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری در همایش قراردادهای نفتی بالادستی با بیان این نکته که کانون وکلا خوشحال است که بتواند چنین همایش‌هایی را با مراکز علمی برگزار کند، عنوان کرد: کانون وکلا از لحاظ حقوقی، بالاترین پتانسیل را در این زمینه دارد. اکثر اساتید دانشگاه و قضات عضو کانون وکلا می‌شوند. بنابراین کانون در این زمینه از امکانات خوبی برخوردار است. امیدواریم که بتوانیم در آینده هم با توجه به وضعیت خاصی که برای کشور پیش آمده‌است، این‌چنین برنامه‌های خاصی را برگزار کنیم.


آبادی اظهار داشت: کشور ما به نفت شناخته شده‌است. سال‌ها پیش که در فرانسه پایان‌نامه دکتری را تدوین می‌کردم، در کتابخانه و مراکز علمی می‌پرسیدند اهل کجایی، وقتی پاسخ من ایرانی هستم را می‌شنیدند، می‌گفتند، بله سرزمین نفت.


وی افزود: خیلی به ندرت کشور ما را با سابقه تاریخی، قالی و زعفران می‌شناسند. این نفت به‌صورتی با زندگی مردم گره خورده‌است که حتی در تبلیغات انتخاباتی هم می‌بینید که عنوان می‌شود، نفت را به روی سفره مردم می‌آوریم.


آبادی خاطرنشان کرد: ما حقوق‌دانان باید آماده باشیم. به ویژه این نفت به‌صورتی با زندگی مردم گره خورده‌است که حتی در تبلیغات انتخاباتی هم می‌بینید که عنوان می‌شود، نفت را به روی سفره مردم می‌آوریم. اگر بخواهند قرادادی منعقد شود یا شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری کنند، باید از کانون وکلا راهنمایی بگیرند و ما باید این آمادگی را داشته‌باشیم.


وی با اشاره به این‌که حقوق در زمینه نفت و گاز توسعه پیدا کرده‌است، خاطرنشان کرد: 45 سال پیش که دانشجوی مقطع کارشناسی بودم، دو واحد درس اختیاری حقوق نفت، با دکتر موحد که حقوق نفت با اسم ایشان گره خورده، گذراندم.


رئیس هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری افزود: الان در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های ما حقوق نفت و گاز تدریس می‌شود اما با این حال، این کافی نیست. باید آمادگی کامل داشته باشیم تا همراه و هم‌دست با کارشناسان فنی، قراردادها را از لحاظ حقوقی بررسی کنیم.


آبادی با بیان این‌نکته که برجام نشان داد که حقوق‌دانان ایرانی توانستند در مقابل حقوق‌دانان بزرگترین کشورهای دنیا بایستند، یاد آور شد: متخصصان مطرح می‌کنند که سند برجام از استحکام و تنظیم عبارت‌های حقوقی، بسیار محکم و معتبر است.


وی با اشاره به اهمیت قراردادهای نفتی، عنوان کرد: این قراردادها، معمولی خصوصی نیست. نفت یک کالای ملی است و قراردادی که در زمینه استخراج، کارهای فنی، فروش و مسائل دیگر مطرح است، یک قرارداد ملی است.



 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار