۱۳ تير ۱۳۹۵ ۱۸:۵۱
کد خبر: ۴۲۸۵۷

Sardar Allame - New 2



جمهوری کره جنوبی یکی از کشورهای آسیای شرقی با حدود 50 میلیون نفر جمعیت و سابقه تمدنی پنج هزار ساله است. سانگ دون هوانگ خواسته خود را مبنی بر برگزاری همایش ‌بین‌المللی تمدن باستان ایران و کره جنوبی،در دیدار با رئیس دانشگاه اصفهان مطرح کرد.


وی در این دیدار گفت: در صورت برگزاری این کنفرانس، بودجه آن را متقبل خواهیم شد. وی همچنین با اشاره به ارتباط اصفهان و 'گیانگجو' خاطرنشان کرد: قرار است فستیوال بزرگ فرهنگی در اصفهان با همکاری مسئولان این شهر برگزار شود.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، گیانگجو یا گیونگجو(gyeongju) یکی از شهرهای تاریخی کره جنوبی است. سانگ دون هوانگ همچنین با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در تحکیم و ارتقای سطح زندگی شهری گفت: حل مشکلات شهری بر عهده دانشمندان است.


وی هدف از سفر به کشورهای حوزه تاریخی جاده ابریشم را ترغیب دانشگاه‌ها برای همکاری در برنامه ریزی شهری دانست و افزود: 52 دانشگاه از 22 کشور، عضو شبکه دانشگاه‌های جاده ابریشم هستند.


وی ادامه داد: از ایران نیز دانشگاه‌های علامه طباطبائی و قزوین بعنوان عضو هیئت مدیره شبکه دانشگاه‌های جاده ابریشم انتخاب شده اند.


رئیس دانشگاه اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در گسترش فرهنگ و تمدن شهرها، بر ضرورت تحکیم روابط دانشگاه‌های جاده ابریشم تاکید کرد و خواهان گسترش ارتباطات علمی، آموزشی و فرهنگی بین دانشگاه‌ها شد.


هوشنگ طالبی با استقبال از پیشنهاد برگزاری کنفرانس ‌بین‌المللی تمدن باستان ایران و کره در اصفهان افزود: ارتباط نزدیک دانشگاه اصفهان با شهرداری و میراث فرهنگی استان، زمینه لازم برای برگزاری این کنفرانس را فراهم می‌کند.


نخستین مجمع عمومی شبکه دانشگاه‌های جاده ابریشم سال 2015 با حضور 800 نفر از 32 دانشگاه و موسسه تحقیقاتی از 21 کشور سراسر جهان در شهر گیانگجو کره بمنظور پایه ریزی شبکه دانشگاه‌های جاده ابریشم برگزار شد.


دومین مجمع عمومی نیز آگوست 2016 در دانشگاه مطالعات خارجی 'هانکوگ' شهر سئول کره جنوبی برگزار می‌شود.


این مجمع، چهار موسسه شامل شبکه اتحادیه روسای دانشگاه‌های جاده ابریشم، انجمن ‌بین‌المللی جاده ابریشم، شبکه اتحادیه دانشجویان دانشگاه‌های جاده ابریشم و ارکستر سمفونی (silkroadia) را تاسیس کرده است.


برخی از طرح‌های آینده مجمع نیز شامل تبادل استاد و دانشجو، برگزاری سمپوزیوم‌های دانشگاهی و فستیوال‌های ورزشی و فرهنگی مانند مسابقه عکاسی و طرح مارکوپولوی قرن 21 است.


جاده ابریشم، شبکه راه‌های به هم پیوسته با هدف بازرگانی در آسیا بود که شرق، غرب و جنوب آسیا را به هم و به شمال آفریقا و شرق اروپا پیوند می‌داد.


این مسیر تا قرن پانزدهم میلادی به مدت یکهزار و 700 سال، بزرگترین شبکه بازرگانی و ارتباطی دنیا بود.


با توجه به تحول‌های علمی و اقتصادی در شرق؛ اهمیت جاده ابریشم در تحول اقتصادی کشورهای آسیایی و عضویت دانشگاه‌های برجسته کشورهای اروپایی همچون ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، یونان و روسیه در شبکه دانشگاه‌های جاده ابریشم (SUN ) و عضویت در این شبکه گام موثری در همکاری‌های علمی و دانشگاهی و گسترش مبادلات فرهنگی و اقتصادی بین ایران و دیگر کشورها در مسیر تاریخی جاده ابریشم می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار