۰۸ تير ۱۳۹۵ ۱۱:۴۹
کد خبر: ۴۲۵۵۷

22


حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه  طباطبائی در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه نمایشگاه قرآن همیشه نمایشگاه پربار و پر رونقی است، اظهار کرد: این رونق علاوه بر اینکه در راستای اعتقادات مردم گام بر می‌دارد، به واسطه رفتاری که در آن ارائه می‌شود نیز توجه مردم را به سوی خود جلب می‌کند.


وی با ابراز رضایت از بخش دانشگاهی این نمایشگاه عنوان کرد: بخش دانشگاهی امسال با وسعت بیشتری برگزار شده و رونق کم‌سابقه‌ای داشته است در این بخش شور و شوق دانشجویان فعال در حوزه‌های قرآنی به گونه‌ای است که توانسته ابعاد تازه‌ای را به غرفه‌های دانشگاهی در نمایشگاه امسال اضافه کند.


به گزارش عطنا، سلیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن، تأکید کرد: بزرگی قرآن و مفاهیم مندرج در آن به گونه‌ای است که هیچگاه فعالیت‌های خوب هم برای ما راضی کننده نیست، شأن قرآن می‌طلبد که محتواهای گسترده‌تر، جدید و فعالیت‌های عمیق‌تر در آن انجام شود.


وی در رابطه با راه‌اندازی گروه علوم انسانی اسلامی عنوان کرد: تاکنون چنین چیزی در دانشگاه علامه وجود نداشته است و من هم چنین چیزی نشنیده‌ام؛ اما تمام گروه‌های آموزشی برای فهم حیطه مطالعاتی خود از علوم اسلامی استفاده می‌کنند. یکی از اصول و برنامه‌های راهبردی دانشگاه استفاده از علوم اسلامی است که به تازگی به تصویب هیئت امنای دانشگاه رسیده است.


رئیس دانشگاه علامه  طباطبائی ادامه داد: دانشگاه علامه علاوه بر علوم قرآنی که در مقاطع مختلف دانشجو می‌پذیرد، بنیان یک گروه مطالعاتی قرآنی را نیز گذاشته شده است؛ این گروه تا به حال فعالیت‌های مثبتی داشته و قرار است با اوج‌گیری طرح مطالعات و فعالیت‌های قرآنی فعالتر از گذشته کار خود را ادامه دهد.


سلیمی در پاسخ به پرسشی در رابطه با بازبینی دروس علوم انسانی برای پیشبرد آموزه‌های اسلامی عنوان کرد: بازبینی دروس بر اساس ۴ معیار اسلامی، روزآمدی، بومی و کارآمد شدن در ذیل شورای تحول و ارتقای علوم اسلامی شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال انجام است؛ وظیفه بازبینی رشته‌های درسی برای اضافه کردن مفاهیم اسلامی و یا زدودن مفاهیم ضد اسلامی بر عهده این شورا است.


رئیس دانشگاه علامه  طباطبائی با بیان‌ اینکه ایجاد این تحول، فعالیت یک روزه، دفعی و ناگهانی نیست، افزود: این امر به یک زمان طولانی احتیاج دارد، اگر بخواهیم یک کار سطحی انجام شود چند درس اسلامی اضافه شده و چند نفر مباحثی را سر کلاس‌ها ارائه می‌کنند و با این کار بحث اسلامی شدن لوث می‌شود.


وی بیان کرد: اسلامی کردن علوم یک مفهوم گسترده بوده که تا عمق علوم انسانی باید پیش برود این موضوع احتیاج به زمان و ممارست دائمی اساتید و دانشجویان و انتشار مقالات و مباحث گسترده علمی دارد تا بعد از یک زمان تاریخی موفق، به رونق خود برسد.


 سلیمی در رابطه با طرح توسعه دانشگاه علامه نیز عنوان کرد: این دانشگاه مجوز ۱۴ دانشکده دارد که در حال حاضر با ۱۱ دانشکده و ۵۶ گروه کار خود را انجام می‌دهد، اگر بودجه و ساختارهای لازم فراهم آید در طرح توسعه دانشگاه ۱۴ دانشکده و ۷۰ گروه به سرانجام می‌رسند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار