«ارتباطات رسانهای در عمل» عنوان یکی از تازهترین آثار منتشر شده در حوزه علوم ارتباطات به شمار میآید. اینکتاب نوشته «جودیت ریجوی» و با ترجمه مهدخت بروجردی علوی و علی فرقانی ( از اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی) روانه بازار نشر شده است. این کتاب که چاپ دوم آن در اختیار دانشجویان و علاقهمندان به حوزه رسانه قرار گرفته مشتمل بر 12 فصل و زیرمجموعههای متعددی است. در این اثر به فعالیت روابط عمومیها در حوزه خصوصیسازی پرداخته شده است.
به گزارش عطنا به نقل از فرهیختگان ، آنطور که مؤلف کتاب در پیشگفتار آن نوشته، ارتباطات رسانهای در عمل یک کتاب کاربردی است. کتابی با مثالهای واقعی از خوب و بد و مطالبی که به طور مرتب برای نویسنده آن در ارتباط با تجربههای سازمانی روابط عمومیها ارسال میشود. هر بخش از کتاب شامل یک فعالیت خاص است که با جزئیات مهم از رویدادهای واقعی در خصوص چگونگی نوشتن بیانیه، برنامهریزی برای بازدید از یک سازمان، تهیه نوارها و ویدئوهای رادیو- تلویزیونی و چک لیستهای نهایی تشریح شده است. «جودیت ریجوی» در این کتاب تأکید خاصی بر اهمیت فزاینده ارتباطات الکترونیک دارد.
به گفته وی استفاده از رایانه، اسکنر، مودم و ماهواره نه تنها ارتباطات را سرعت میبخشند بلکه باعث میشود دفترتان جایی باشد که شما هستید. امروزه رادیو و تلویزیون به طور جدی رسانههای چاپی را تهدید میکنند، اما کارگزاران روابط عمومیها از پتانسیلهای این رسانهها بخوبی استفاده نمیکنند. به همین دلیل است که نویسنده بخشی از کتاب را به داشتن رویکردی فعال برای داشتن پوشش رادیو- تلویزیونی اختصاص داده است. چاپ دوم این کتاب در 204 صفحه از سوی دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانههای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار علاقهمندان قرار گرفته است.