۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۲۰:۲۲
کد خبر: ۳۷۷۳۱

Ekhtetamie Esteres (8)


اختتامیه نخستین همایش بین المللی «استرس و بیماری های روانی» به اهتمام دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی در سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت به مدت دو روز برگزار شد.


به گزارش عطنا، دبیر این همایش در ساعات پایانی عصر چهارشنبه 22 اردیبهشت از دستاوردهای همایش گفت: همایش زمینه ای را فراهم کرد تا ما با مفاهیم مرتبط با استرس و ابعاد آن بیشتر آشنا شویم.


وی خاطرنشان کرد: در این همایش یاد گرفتیم که زندگی خالی از استرس نیست و استرس با انسان زاده می شود. استرس از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است. استرس با سبک زندگی ما رابطه دارد. لزوما عدم نشانه استرس نشانه عدم داشتن استرس نیست. می توان استرس را مدیریت کرد. مهندسی محیط و مهندسی اجتماعی در مقابله با استرس الزامی است.


دکتر فرامرز سهرابی تاکید کرد: حمایت های اجتماعی، ارتباطات انسانی، بهره گیری از آموزه های اسلامی در کاهش استرس تاثیر گذار است. امیدواری، سپاس گذاری، مثبت اندیشی، کمک به دیگران، توکل، عبادت، بخشش و شکر گذاری از جمله رفتارهایی هستند که در مدیریت استرس به ما کمک می کنند.


وی ادامه داد: آنچه اتفاق افتاد حاصل اراده و کمک بزرگواران از جمله رئیس دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، اساتید داخلی و خارجی، دبیران همایش و دانشجویان فعال است.


سهرابی افزود: همزمان با این همایش چندین نشست و کارگاه علمی با حضور اساتیدی از خارج و داخل کشور برگزار شد.


دبیر علمی همایش استرس گفت: نتایج این همایش در قالب سیاست های اجرایی برای دستگاه های مختلف انعکاس داده خواهد شد.


وی در پایان از حامیان همایش که از مراکز دانشگاهی، علمی، آموزشی، پژوهشی، تربیتی و ترویجی کشور بودند تقدیر و تشکر کرد.


در ادامه دکتر احمد برجعلی نکاتی را یادآور شد و از برگزاری چنین همایش بزرگی ابراز خرسندی کرد واظهار داشت: برگزاری این سیمنار بزرگ را به دانشگاه علامه تبریک گفته و امیدوارم دانشگاه علامه این رویکرد رو به جلو را ادامه دهد.


رئیس دانشکده روانشناسی با قدردانی از عوامل برگزاری این همایش گفت: این یک نقطه آغاز است و با توجه به شور و شوق و استقبالی که از این همایش شد انتظار می رود در سالهای آینده همایش های از این دست را بیشر برگزار کنیم.


وی از زحمات اساتیدی که از دانشگاه های آمریکا، آلمان، سوئد و غیره  و سایر دانشگاه های ایران که در این همایش شرکت کرده بودند سپاس وقدردانی کرد و پیشنهادات سیمینار مذکور را چنین عنوان کرد: پیشنهاد اول، ایجاد مرکز ملی مدیریت استرس است که برای رصد کردن این امر تدابیری را پیش بینی خواهد کرد؛ دیگر پیشنهاد سمینار تاسیس انجمن علمی مدیریت استرس خواهد بود.


در پایان مقاله، نشست و پوستر برتر به شرح زیر اعلام شدند:


مقاله برتر:


کد 1460؛ «راهبردهای مدیریت استرس در مراقبان خانوادگی بیماران مبتلا به سرطان» مطالعه کیفی ؛ خانم شهناز نعمتی دهکردی


پوستر برتر:


«ارائه مدلی جهت تبیین رابطه ای بین سبک زندگی اسلامی، سرمایه روانشناختی و استرس»؛ خانم ها مریم خلیلی صدرآباد و حمیده رادمنش


نشست تخصصی برتر:


«استرس و آسیبهای روانی و اجتماعی»


 


شایان ذکر است این همایش با عکس یادگاری برگزار کنندگان درکنار شور و شوق دانشجویان به کار خود پایان داد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار