۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۱۶:۵۶
کد خبر: ۳۶۴۳۹
Otrish (3)

به گزارش عطنا و به نقل از روابط عمومی، به ابتکار دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه آلیکانته اسپانیا و در چارچوب برنامۀ «بین‌المللی سازی آموزش عالی» (IHEI)، مدیران و کارشناسان حوزه همکاری‌های علمی بین المللی شش دانشگاه ایرانی، شامل دانشگاه علامه طباطبائی، شیراز .....، به منظور شرکت در کارگاه‌ها و نشست های تخصصی به اتریش سفر کردند.

در این برنامۀ سه روزه که از 8 تا 10 اردیبهشت ماه در دانشگاه اف اچ یوآنیم گراتس برگزار شد، کارشناسان ایرانی در چند نشست تخصصی در زمینۀ بین المللی‌سازی آموزش عالی شرکت کردند و تجربیات خود را با دانشگاه‌های میزبان به اشتراک گذاشتند.


در روز نخست، هیأت اعزامی با ملاقات سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش، آقای دکتر عبادالله مولایی، برنامه خود را تشریح کردند و دربارۀ علاقه و آمادگی خود برای گسترش همکاری های علمی و دانشگاهی با دانشگاه های اتریش به صحبت پرداختند.


در ادامه، این هیأت به دانشگاه اف اچ یوآنیم در شهر گرتس رفته و پس از دیداری کوتاه با رئیس دانشگاه میزبان، به معرفی دانشگاه متبوع خود پرداخته و زمینه های مشترک همکاری با آن دانشگاه را بررسی کردند. طی روزهای آتی، هیأت اعزامی در چند کارگاه و نشست مقدماتی و تخصصی دربارۀ الگوهای بین‌المللی آموزشی و پژوهشی و بین المللی سازی فعالیت‌های علمی دانشگاه‌ها در دانشگاه اف اچ یوآنیم و سایر دانشگاه های اتریش شرکت خواهند کرد.


برنامۀ «بین المللی سازی آموزش عالی در ایران» اسفندماه 1393 با شرکت دانشگاه علامه طباطبائی، 5 دانشگاه ایرانی و 3 دانشگاه اروپایی با هدف تقویت و بروزرسانی فرآیندهای آموزشی بین‌المللی موجود در دانشگاه‌‌های ایران آغاز به کار کرده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار