۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ۱۲:۲۱
کد خبر: ۳۲۱۱۸
2

1
به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علامه، در ابتدای این مراسم دکتر احمدوند ضمن تقدیر از زحمات دکتر محمودزاده در دوره مسئولیت این مرکز، اظهار داشت: بحث محیط زیست یکی از اولویت‌های جهانی قلمداد می‌شود و به لحاظ اهمیت جایگاه مهمی دارد.
وی ادامه داد: همایش بین‌المللی گردشگری نقطه درخشانی در فعالیت‌های این پژوهشکده بود و گروه گردشگری دانشکده مدیریت و حسابداری سهم بسزایی در کسب این دستاورد داشت.
دکتر احمدوند در ادامه به سیاست دانشگاه علامه در توسعه و رونق فعالیت پژوهشکده‌ها اشاره و تأکید کرد: در راستای اجرای این سیاست، در طی دو سال گذشته با تلاش و برنامه‌ریزی همکاران این پژوهشکده توانستیم 6 میلیارد اعتبار را جذب و فعالیت‌های خوبی را دنبال کنیم.
وی ضمن تقدیر از زحمات دکتر محمودزاده، دکتر قادری را به عنوان رئیس جدید مرکز مطالعات گردشگری معرفی کرد.
در ادامه این مراسم دکتر محمودزاده طی سخنانی به بیان مشکلات این مرکز اشاره کرد و اظهار داشت: مرکز مطالعات گردشگری در سال 84 وضعیت نابسامانی داشت ولی با یاری خدا و مساعدت مسئولان محترم دانشگاه در سال گذشته تجهیزات این مرکز قابل استفاده و طرح‌های تحقیقاتی خوبی در آن به انجام رسید.
وی افزود: متاسفانه در گذشته سازمان میراث گردشگری به عنوان متولی این حوزه در کشور، شناخت چندانی از پژوهشکده مطالعات گردشگری دانشگاه علامه طباطبائی نداشت ولی این مرکز با برگزاری نشست‌های علمی، نشست‌های تخصصی و چاپ 20 هزار جلد "کتاب سفر" اقدام ارزنده ای انجام داد و در شناساندن هرچه بیشتر این مرکز گام موثری برداشت.
در ادامه این نشست دکتر قادری رئیس جدید این مرکز نیز در سخنانی با تشکر از حسن اعتماد رئیس دانشگاه به وی، اظهار داشت: چالش اصلی در حوزه گردشگری به متولی اصلی آن یعنی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بر می‌گردد و متاسفانه با وجود نفوذ سازمانی در این زمینه، مشکلاتی در این عرصه وجود دارد.
وی افزود: رقیب اصلی مرکز مطالعات گردشگری دانشگاه علامه طباطبائی، دانشگاه علم و فرهنگ است و امید داریم با ارائه برنامه‌ها در این زمینه و تأمین نیروی انسانی متخصص و کارآمد، فعالیت‌های علمی و پژوهشی و تحقیقاتی ارزشمندی را در سطح کشور به انجام برسانیم.


[gallery columns="2" ids="32123,32121,32120,32119"]
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار