۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ۲۲:۲۶
کد خبر: ۱۵۱۷۷

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی ، طی نامه ای به دکتر فرهادی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری ، در خصوص خبر کذب منتشر شده "پاداش 37 میلیون تومانی" ، خواستار برخورد قاطع و همه جانبه با این نوع جو سازی ها و شایعه پراکنی ها شد .

به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، در این نامه که در سایت روابط عمومی وزارت علوم منتشر شده، آمده است :

"پیامبر اکرم(ص): خداوند متعال می‌فرمایند:" اگر کسی مظلومی را ببیند و بتواند او را یاری دهدو کوتاهی کند من از او انتقام خواهم ستاند."

برادر گرامی جناب آقای دکتر فرهادی‌ زیده‌عزه

وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری

سلام‌علیکم

با احترام، همان‌گونه که استحضار دارید در شب شهادت رئیس مذهب شیعیان حضرت جعفربن‌محمدالصادق علیه‌السلام اینجانب به عنوان یکی از شاگردان مکتب جعفری، هدف حمله و تهمت ناروای سایت‌های خدمتگزار! به جامعه اسلامی شدم. خبری با عنوان پاداش 37 میلیونی، پاداش عجیب و ... در رأس اخبار سایت‌های مذکور و به تبع آن شبکه‌های تلویزیونی ضد انقلاب قرار گرفت. در این ارتباط، نظر حضرتعالی را به چند نکته معطوف می‌دارم:

1. همان‌گونه که استحضار دارید و من هم روز گذشته مطلع شدم ، این سند مقلوبه ابتدائا یک سال پیش به صورت غیررسمی از طریق پرسش از ذی حسابان مرکز جذب مورد کنکاش قرار گرفته و ذی حسابان که افراد مستقل و مستقیماً از سوی وزارت اقتصاد و دارائی در همه دستگاه‌ها منصوب می‌شوند اطلاعات صحیح را به جستجوکنندگان داده‌اند. سپس در تاریخ 1/4/1394 یکی از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای رسمی از حضرت عالی در این مورد توضیح خواسته‌اند که معاونت محترم اداری، مالی وزارت متبوع از سوی جناب عالی مأمور بررسی اسناد و پاسخگویی شده و این معاونت نیز با ارائه اسناد و فیش‌های واریزی و توضیحات روشن، شبهه را کاملاً برطرف نموده و جعلی بودن خبر را مبرهن ساخته و تأکید نموده اند که باید اقدام قانونی علیه ارائه کننده سند انجام گیرد.

آیا اقدام قانونی همین بود که این خبر و اسناد مقلوبه و نامه دارای طبقه بندی محرمانه در اختیار سایت‌ها قرار گیرد و تخریب آنی در مورد چهره یک فرد انجام شود و اعتماد مردم نسبت به نظام، روحانیت و دین خدشه پذیرد!!.

آیا معنی اطلاع‌رسانی صحیح و تنویر افکار عمومی که وظیفه و میثاق ملی و دینی رسانه است، همین است؟

آیا جمله مقام معظم رهبری مدظله العالی که در مورد بورسیه‌ها فرمودند: بدترین قسمت کار رسانه‌ای کردن آن بود، نباید خط قرمزی برای اصحاب رسانه ترسیم کند؟ آیا نمی‌دانند که حسب فرمایش امام صادق علیه السلام حتی اگرکسی ناقل خبرِ دروغ باشد در گناه دروغ سهیم‌است؟ شاید این همه را می‌دانند ولی نگاه حزبی مانع از عمل صحیح است.

2. آقایان تجربه کرده‌اند که درج چنین اخبار کذبی برای آنان هزینه‌ای ندارد. قبلاً خبر دروغ بورسیه شدن فرزند اینجانب را منتشر کردند و همزمان با انتشار، نتیجه تخریبی خود را گرفتند و بعداً فرزند اینجانب شکایت کرد. دادگاهِ رسانه پس از رفت‌و‌آمدهای بسیار، قرار مجرمیت برای سایت متخلف صادر و مدیر مسئول آن را به پرداخت 500 هزار تومان جریمه نقدی به صندوق دولت محکوم کرد!! این هزینه کم، مشوق سایت‌ها برای انتشار اخبار برای کسانی است که می‌خواهند آنان را از میدان بیرون کنند، لذا به نظر می‌رسد حضرت عالی باید با طرح این مسائل خدمت مقام معظم رهبری مدظله العالی ، ریاست محترم جمهوری، هیئت دولت، قوه قضائیه و مقننه از تکرار این حوادث که حتماً به مناسبت انتخابات پیش‌رو سهمگین‌تر هم خواهد شد، جلوگیری نمائید.

3. ما با خدا پیمان بسته‌ایم که در مسئولیت خطیری که پذیرفته‌ایم با کسی معامله نکنیم و از هیچ تهدیدی نهراسیم. ما برای تأیید صلاحیت‌ هیئت علمی دو خط قرمز اساسی داریم: اعتقاد به نظام و ولایت فقیه و رعایت مرزهای اخلاقی، با هیچ فشاری افرادی که پرونده آنان به یکی از این دو دلیل از مدار تأیید خارج شده نمی‌توانند راه تأیید خود را هموار کنند. همچنین ما اعتقاد داریم اسناد موجود در این مرکز حتی شماره شناسنامه و تاریخ تولد افراد نزد ما امانت است. اگر همکار یا محقق و مأموری این امانت‌داری را خدشه‌دار کند حتماً ارتباط مرکز جذب با وی قطع می‌شود و این‌گونه فشارها نمی‌تواند موجب بازگشت وی به کار گردد. اگر این‌گونه شایعه‌پردازی بدون علم و آگاهی و از سر دلسوزی است، دلسوزان بدانند کار مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم بدون لحاظ کردن گرایشات سیاسی افراد و فارغ از جانبداری از حزب و جناح انجام می‌شود و حفظ و تقویت این مرکز به نفع همه معتقدان به اسلام و انقلاب است. تخریب معلمی که همواره ترویج‌کننده اصول اخلاقی در میان عموم دانشگاهیان بوده است و عمری سنگرنشینی با رزمندگان اسلام را تجربه کرده به جرم تصدی مسئولیت این مرکز نیز نه انسانی ، نه قانونی و نه شرعی است. امید است راهنمایی و حمایت دلگرم کننده شما و دفاع ذات اقدس باریتعالی ما را در وصول به این اهداف یاری کند. پیشاپیش از عنایت شما سپاسگزارم. "

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار