۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ۱۲:۱۵
کد خبر: ۳۱۹۴۵

انجمن اسلامی دانشجویان علامه طباطبائی طی بیانیه ای اعلام کرد روند عضوگیری انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه قطعا متوقف نخواهد شد و هرکدام از دانشجویان دانشگاه علامه که خواستار عضویت در انجمن اسلامی این دانشگاه باشند، می‌توانند به انجمن اسلامی دانشکده های خود مراجعه کنند.


به گزارش عطنا متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:


« پیرامون برگزاری انتخابات مطالبی را به اطلاع می‌رسانیم:


1- انتخابات شورای مرکزی طبق برنامه ریزی قبلی قرار بود در آذرماه برگزار شود که با توجه به برخی ناهماهنگی های صورت گرفته خارج از حیطه اختیارات انجمن اسلامی، این انتخابات به ماه‌های بهمن یا اسفند موکول شد. در همان زمان، کاندیداها ثبت نام شدند. جدولی تهیه و به همه دانشکده‌ها ارسال شد و در آن زمان‌بندی برگزاری انتخابات از زمان ثبت‌نام تا برگزاری اعلام گردید. این جداول در محل دفاتر انجمن اسلامی نصب شد.


2- در مورد اطلاع رسانی نکاتی را اعلام می‌کنیم چرا که شاید برای عده‌ای از دانشجویان شائبه‌ای در این خصوص صورت گیرد:


اساسنامه انجمن اسلامی نسبت به گذشته تغییر کرده است. یکی از مواردی که خارج از اختیارات هر تشکل دانشجویی است، اجباراتی است که آیین نامه تشکل‌های اسلامی در به تصویب رساندن اساسنامه تشکل‌ها اعمال می‌کند. یکی از این مواد، تبصره ماده 5 دستورالعمل اجرایی آیین نامه تشکلهای اسلامی دانشگاهیان مصوب جلسه 448 شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به تاریخ 9/6/78 می‌باشد: تنها اعضای تشکل می توانند در انتخابات شورای مرکزی آن تشکل شرکت نمایند.


لذا با توجه به تطبیق اساسنامه انجمن اسلامی دانشجویان علامه با آیین نامه تشکل‌های اسلامی وزارت علوم، این ماده در اساسنامه گنجانده شد و دیگر مثل سابق، انتخابات بصورت(اصطلاحاً) باز برگزار نخواهد شد و مطابق آیین نامه عمل خواهد شد.


بنا بر مطالب فوق قاعدتاً بسیاری از اطلاع رسانی‌ها صرفا باید به اعضا صورت پذیرد و انتظار آن می‌رود که با تغییر اساسنامه و شیوه برگزاری انتخابات،لزومی به اطلاع رسانی فراگیر و سراسری نباشد. اما با این حال در کانال تلگرامی انجمن اسلامی دانشجویان که همه افراد می توانند در آن عضو باشند نیز اطلاع رسانی شد تا شفافیت بیشتری صورت پذیرد. لازم بذکر است که به ندرت در میان تشکل‌های اسلامی چنین اطلاع رسانی عمومی صورت می‌گیرد.


بنابراین در اصل اطلاع‌رسانی صرفا برای اعضای انجمن اسلامی صورت می‌پذیرد و چنانچه سوالی در ذهن برخی دانشجویان شکل بگیرد،جواب آنرا باید در تغییر شیوه انتخابات جستجو کرد.


3- چند هفته قبل، عده‌ای از دانشجویان مراجعه کرده و خواستار مشارکت در انجمن اسلامی و انتخابات شدند. با اینکه همه مراحل عضویت و حتی ثبت نام کاندیداها تمام شده بود، اما با توجه به حسن نیت انجمن اسلامی، انتخابات برای چند هفته به تعویق افتاد و مهلتی برای تکمیل فرم عضویت توسط هریک از دانشجویان دانشگاه و حتی کاندیداتوری از میان افراد جدید فراهم شد. همه‌ی این اتفاقات روز به روز در کانال رسمی انجمن اسلامی علامه اطلاع داده می شد و حتی در برنامه حضور دکتر عارف نیز اعلام گردید. افراد جدید مطابق تبصره1 ماده 14 اساسنامه انجمن اسلامی به عضویت رسمی انجمن اسلامی علامه درآمدند و حتی تعدادی نیز از میان آنها جهت کاندیداتوری ثبت نام کردند که همه کاندیداهای جدید و نیز کاندیداهایی که از قبل ثبت نام کرده بودند تایید صلاحیت شدند.


4- از میان مجمع عمومی تعداد 16 نفر جهت کاندیداتوری ثبت نام کرده‌اند که در روز انتخابات، هرکدام از این کاندیداها با رای مجمع عمومی انتخاب خواهند شد.


5- روند عضوگیری انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه قطعا متوقف نخواهد شد و هرکدام از دانشجویان دانشگاه علامه که خواستار عضویت در انجمن اسلامی این دانشگاه باشند، می توانند به انجمن اسلامی دانشکده های خود مراجعه نمایند و در آینده شاهد رونق هرچه بیشتر انجمن اسلامی علامه باشیم.


کمیته انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی»


Anjoman-Eslami

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار