۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ۱۳:۳۷
کد خبر: ۳۱۶۲۲
Aiesec---Copy

به گزارش عطنا، آیسک به معنای انجمن بین المللی دانشجویان علوم اقتصادی و بازرگانی است اما در حال حاضر به شکل خاصی به کار می رود و لوگوی آن نماد هفت نفر اول سازمان به شکل یک رهبر و شش پیرو است.
این سازمان چیست و اعضای آن در ایران چه کسانی هستند؟
آیسک سازمان عجیبی است؛ یک سازمان دانشجوگردان و غیرانتفاعی که با چشم انداز شکوفایی استعدادهای مردم و فراگیر شدن صلح و ... پس از جنگ جهانی دوم پایه ریزی شده است. آیسک در سالهای بسیار دور فعالیت خود را در ایران آغاز کرد اما با پیروزی انقلاب این فعالیت متوقف می‌شود و در سال 1386 این سازمان دوباره آغاز به کار می کند.
آیسکی ها معتقدند این سازمان برای خودش یک جهان کوچک است که آدم ها در آن اجازه اشتباه دارند تا در جهان واقعی آن اشتباه را تکرار نکنند.
آیسک مانند هر سازمان دیگری مسئولیت‌های متنوعی را در خود جای داده است اما نکته ویژه این سازمان نظام کاملا دموکراتیک آن است. به طوری که برای به دست آوردن کوچک‌ترین مسئولیت هم باید در انتخابات شرکت کنید. نکته جالب دیگر این سازمان این است که میلیت‌های مختلف برای این سازمان یکسان هستند و هر کسی می تواند با هر میلیتی و در هر کشوری که بخواهد کاندید شود و در صورت رای آوردن مسئولیت را به عهده بگیرد. بخاطر همین هم تیم مدیریت آیسک ایران متشکل از چهار نفر شامل یک چینی، یک ایتالیایی و دو ایرانی می‌شود.
چهار نفری که هر کدام داستان خاص خودش را دارند و ما برای شنیدن این داستان‌ها به سراغ آنها رفتیم.


0


معاونت نیروی انسانی، سیمون ایتالیایی
سیمون صدایش می زنند و برخلاف ظاهر و خلق و خویش که بسیار شبیه ایرانی‌هاست، یک ایتالیایی است.
حدود شش سال قبل سیمون برای تحصیلات دانشگاهی‌اش به فنلاند سفر می‌کند و در همان هفته اول تحصیلش با آیسک آشنا می‌شود. دانشجوهای سال بالایی آیسک را به او معرفی می‌کنند و چشم‌انداز آیسک که شکوفاسازی استعدادهای بشریت و گسترش صلح است، مورد توجهش قرار می‌گیرد و به عضویت آیسک فنلاند در می‌آید. پس از پایان تحصیلش و تجربه‌ها و مسئولیت‌های مختلف در فنلاند به عضویت آیسک هند در می‌آید و در آنجا با شعبه میانمار نیز ارتباط برقرار می‌کند و دورادور کمک‌هایی به آنها می‌کند. در همان زمانی که در هند مشغول کارآموزی بوده است، کاندیدای انتخاب معاونت نیروی انسانی ایران شده و رای می‌آورد و برای کسب تجربه‌ای جدید به ایران سفر می‌کند.
سیمون در حال حاضر مسئول بخش نیروی انسانی آیسک در ایران است و تا شش ماه دیگر در همین صندلی به کارش ادامه می‌دهد اما بنا به رای‌گیری که به تازگی انجام شده، بعد از موومن لی به مدت یک سال مسئولیت آیسک را بر عهده خواهد داشت. سیمون در این شش ماه حسابی با فرهنگ ایران اخت شده و برای آموزش زبان فارسی در کلاس های موسسه دهخدا شرکت کرده است.
او در سفرهایی که داشته متوجه جو بد رسانه ها علیه ایران شده و به خاطر همین، یکی از هدف‌های اصلی دوران مدیریت خودش را اصلاح این دیدگاه قرار داده و امیدوار است با افزایش تعداد کارآموزان بتواند این فضا را تغییر دهد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار