۰۶ شهريور ۱۳۹۵ ۰۱:۱۲
کد خبر: ۴۸۱۲۱
esfahan (5)
در ادامه برنامه‌های فرهنگی دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی، عصر پنجشنبه 4 مرداد، فارسی‌آموزان که به اصفهان سفر کرده‌اند، از بناهای تاریخی پل خواجو و سی‌و‌سه‌پل بازدید کردند.

به گزارش عطنا، در این بازدید فارسی‌آموزان ضمن آشنایی با یکی از بناهای تاریخی استان اصفهان مسیر پل خواجو به سمت سی و سه پل را پیاده روی کردند. همراهی آن‌ها در این مسیر با عکس‌العمل‌های جالبی از سوی آنان همراه بود.


ایزابل دانشجویی که از کشور ارمنستان به ایران آمده، در بازدید از پل خواجو گفت: قبل از این که به ایران بیایم تصاویر بسیاری از پل خواجو در ایران دیده بودم. صادقانه بگویم تماشای پل از نزدیک، فوق العاده زیباتر از تماشای آن از دور است.


ایلشاد فارسی‌آموز دیگری که از کشور روسیه به ایران آمده، اظهار داشت: ایلشاد به معنی کشور شاد است. داشتم فکر می‌کردم کشور ایران تا چه اندازه به اسم من شباهت دارد. او ادامه می‌دهد: اصفهان شهری آرام تر از شهر تهران است. تهران بسیار شلوغ و پر همهمه بود. احساس می‌کنم اینجا آرامش بیشتری دارم. این دانشجوی روس در بخش دیگری از سخنانش عنوان می‌کند: فکر می‌کنم مردم اصفهان باید آرام‌تر از مردم تهران باشند زیرا می‌دانم که اینجا پایتخت فرهنگی ایران محسوب می‌شود و قطعا باید مردمانی آرام‌تر از تهران داشته باشد ولی تهران پایتخت صنعتی ایران محسوب می‌شود.


دنیل دانشجوی دیگری که از روسیه به ایران آمده می‌گوید: به نظر من نمای سی و سه پل در عکس‌ها بهتر از نمای آن در نزدیک است زیرا آنچه من در عکس‌ها دیده بودم نشان از وجود رودخانه‌ای در زیر پل بود که نمای آن را فوق‌العاده زیبا کرده بود. متاسفانه اکنون خبری از زاینده رود نیست.


هراچیا یکی دیگر از دانشجویان حاضر در این دوره که از کشور ارمنستان به ایران آمده، به آب و هوای اصفهان و شباهت آن با کشور ارمنستان اشاره می‌کند و می‌گوید: هوای اصفهان خنک‌تر از هوای تهران است اما شباهت فراوانی به آب و هوای ارمنستان دارد. تابستان‌های ارمنستان گرم و خشک است اما شب‌های خنکی دارد که از این نظر شباهت فراوانی به آب و هوای ایران دارد.


گفتنی است سی‌وسه‌پل یا پل الله‌وردی‌خان، پلی است که در دوران سلسله صفویان و به دستور شاه عباس صفوی ساخته شده است. این پل چهارباغ عباسی را به چهارباغ بالا متصل می‌کند.


شایان ذکر است هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی توسط بنیاد سعدی و دانشگاه علامه طباطبائی، از تاریخ ۱۲ مرداد تا ۸ شهریور سال جاری، با حضور بیش از ۲۰۰ فارسی‌آموز از ۴۱ کشور جهان در حال برگزاری است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار