۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ۱۰:۰۹
کد خبر: ۳۰۷۹۸

محمد روشنبه گزارش عطنا به نقل از ایسنا، محمد روشن با ارایه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در جلسات گذشته این هیات گفت: درحال حاضر تمام پرونده ها تفکیک شده، رئیس و اعضای گروه های کارشناسی تشکیل شده‌اند و براساس نظام دادرسی مصوب، نسبت به اخذ لوایح دفاعیه و تبادل آن بین اصحاب دعوی اقدامات لازم صورت گرفته و امور مربوطه به صورت کاملا فعال در دبیرخانه هیات به نحو مطلوبی جریان دارد.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم افزود: همچنین حجت الاسلام باقری معاون قضایی دیوان عدالت اداری نیز به منظور انتقال تجربیات و تبادل نظر در محل دبیرخانه حضور یافته و از حسن جریان امور بازدید کرده و با برخی از کارشناسان هیات عالی تجدید نظر که عموما از اعضای هیات علمی دانشگاه های تهران، شهید بهشتی، قم و تربیت مدرس هستند، مذاکره کرد.
وی ادامه داد: مقرر شد با تشکیل جلسات بیشتر راهکارهای تجربه شده در دیوان عدالت اداری که منطبق بر آیین دادرسی آن دیوان است، مرور شده و از تجارب قضات برای رسیدگی مطلوب تر و تسریع در دادرسی استفاده شود.
روشن یادآورشد: ۲۰۳ پرونده در وزارت علوم مفتوح و به عنوان مرجع صالح رسیدگی درجریان است، تعداد ۲۳ پرونده جدید نیز تشکیل و امور مقدماتی آنها در دست بررسی و کارشناسی است.
وی با اشاره به موضوع پرونده هایی که به هیات عالی تجدید نظر ارسال شده گفت: بیشتر پرونده ها مربوط به مسایل و موضوعات دانشجویی است.
به گزارش مهر، براساس مصوبه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیأت عالی تجدیدنظر در مورد آراء و تصمیمات واجد شئون علمی، آموزشی و پژوهشی تشکیل می‌شود.
مطابق این مصوبه، تصمیمات و آراء صادره از هیأت‌ها و کمیته‌های تخصصی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی که دارای شئون علمی، آموزشی و پژوهشی باشند، از شمول صلاحیت دیوان عدالت اداری خارج شده و در صلاحیت هیأت عالی تجدیدنظر مستقر در وزارت متبوع قرار می‌گیرد.
به این منظور، کارگروه‌های تخصصی دانشجویی، هیأت‌علمی و ویژه، به منظور بررسی شکایات، تهیه گزارش و ارایه پیشنهاد برای صدور حکم توسط هیأت عالی، در دبیرخانه هیأت مستقر در دفتر حقوقی وزارت تشکیل شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار