۱۷ فروردين ۱۳۹۴ ۰۱:۰۸
کد خبر: ۷۶۴۲
دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت علوم گزارش عملکرد گروه پاسخگویی به شکایات این وزارتخانه را اعلام کرد که بر اساس آن اعتراض متقاضیان استادی به جذب و آزمون دکتری در صدر جدول قرار دارد.

به گزارش عطنا، دکتر محمود صادقی - مدیرکل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت علوم درباره گزارش عملکرد گروه پاسخگویی به درخواست ها و شکایات وزارت علوم در سال ۹۳ گفت: دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت علوم هر ۶ ماه یکبار گزارش عملکرد ارایه می کند که یک گزارش آن منتشر و گزارش جدید نیز آماده شده و منتشر می شود.

گزارش عملکرد گروه پاسخگویی به درخواست ها و شکایات در سه ماه شهریور، مهر،آبان ۹۳ به شرح زیراست :

براساس اعلام اداره کل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این اداره کل به منظور استقرار و اجرای کامل ضوابط، مقررات و کشف نارسائی ها و پاسخگویی صحیح و قانونمند به متقاضیان، کوشیده است تا با ایجاد ارتباط سازنده بین طرفین دعوی و رفع مشکلات و موانع پیش روی هموطنان، به وظایف سازمانی و قانونی خود عمل کند.

بر اساس ساختار تشکیلاتی مصوب وزارت علوم تحقیقات و فناوری این اداره کل با دارا بودن دو گروه کاری تحت عناوین گروه بازرسی و گروه پاسخگویی به شکایات، مسئولیت رسیدگی به درخواست ها و شکایات واصله از ستاد وزارتخانه، دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشگاه ها و سایر مراکز و سازمان های تابعه را عهده دار است.

رسیدگی به درخواست ها و شکایات واصله از دانشجویان ارباب رجوعان و همچنین نامه های ارسالی از مراجع ذی صلاح همچون مقام معظم رهبری نهاد ریاست جمهوری سازمان بازرسی کل کشور،واصله ز سیستم سامد(سامانه ارتباط مردم و دولت )مکاتبات ارجاع شده روزمره و پاسخگویی مناسب و هدفمند مناسب به آنها یکی از وظایف اصلی این مجموعه است .

دراین گزارش شرحی درباره انواع درخواست ها، شکایات، پیگیری ها و گزارش های ارایه شده است.

تعداد کل نامه های ثبت شده وارده( شامل تمام ،درخواست ها، انتصابات،بخشنامه ها و...)در سه ماه (شهریور ،مهر،آبان)۲۹۰۲ فقره و تعداد نامه های صادره ثبت شده تعداد ۲۷۷۴ فقره است.

نامه های وارده از سیستم سامانه الکترونیکی ارتباط مردمی ریاست جمهوری۱۶۲ فقره درخواست بوده است که تعداد ۷۴ فقره مختومه و بقیه ۸۸ فقره در دست بررسی است. کل نامه های دفتر اعم از وصولی از سامد ثبت شده در سیستم اتوماسیون اداری ۱۰۱۰ فقره پرونده است.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار