۲۱ خرداد ۱۴۰۴ ۱۱:۳۷
کد خبر: ۳۰۶۱۸۷

عطنا- چهارمین دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی با عنوان «حامیم ۴»، به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه، در قالب اردوی آموزشی– تفریحی با حضور ۱۲۰ نفر از دانشجویان پسر دانشگاه، در اردوگاه شهدای خرماکلا شهرستان سوادکوه استان مازندران برگزار شد.

در این اردوی آموزشی– تفریحی، مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، ورزشی و معنوی برای شرکت‌کنندگان تدارک دیده شد. برنامه «حل مسئله»، برگزاری جشنواره ورزشی شهدای خدمت، مسابقات فرهنگی، کوه‌پیمایی و طبیعت‌گردی از جمله مهم‌ترین بخش‌های این اردو بود. همچنین، برگزاری نماز جماعت، محافل دعا و انس با قرآن، گعده‌های دانشجویی و نشست‌های صمیمی با مسئول دفتر نهاد و معاونان دفتر، در فضای تعاملی و همدلانه از دیگر بخش‌های این رویداد دانشجویی بود.

حجت‌الاسلام صادق اکبری‌اقدم، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به سابقه این طرح گفت: «این چهارمین سال متوالی است که دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با عنوان حلقه‌های میانی «حامیم» برگزار می‌شود و برای دومین سال متوالی، منطقه خرماکلا میزبان این رویداد بوده است.»

وی افزود: «طرح حامیم در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، با هدف توانمندسازی حلقه‌های میانی دانشجویی اجرا می‌شود. دانشجویان، امیدان آینده نظام هستند و تقویت ارتباط با آنان، می‌تواند در رشد جامعه و کشور تأثیرگذار باشد.»

اکبری‌اقدم با تأکید بر اهمیت پیشبرد تربیت مسئله‌محور در میان دانشجویان اظهار کرد: «برگزاری این‌گونه اردو‌های آموزشی و تربیتی، زمینه‌ای برای شکوفایی ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و اجتماعی دانشجویان فراهم می‌آورد. تعامل سازنده و تقویت انگیزه دانشجویان برای مواجهه با مسائل جامعه، حکمرانی و نظام، از مهم‌ترین دستاورد‌های این اردوهاست.»

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علامه‌طباطبائی، تقویت انگیزه دانشجویان برای ورود و مواجهه آن‌ها با مسائل جامعه، حکمرانی و نظام را مهم برشمرد و گفت: برای حل مشکلات جامعه و کشور باید رویکرد و دغدغه حل مسئله را در دانشجویان تقویت کرد.

حجت‌الاسلام سیدحسن ابراهیمی، مسئول اردوی توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی و معاون دفتر نهاد دانشگاه، در خصوص رویداد حل مسئله، اظهار داشت: «برنامه آموزشی اردو در قالب حل مسئله تهیه دیده شد، اینگونه که دانشجویان در گروه‌های پنج‌نفره تقسیم شدند تا ضمن تمرین کار گروهی، مسائل اولویت‌دار فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی در موقعیت دانشگاه، شهر و کشور را انتخاب کرده و راه‌حل‌های خود برای حل آن مسئله را بیان کنند. در ادامه نیز، از ایده‌های برتر ارائه‌شده در این بخش، تقدیر شد.»

وی افزود: دومین بخش محوری اردو، برگزاری جشنواره ورزشی شهدای خدمت بود که به یاد و خاطره شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان برگزار شد. در این رقابت‌ها، دانشجویان در رشته‌های مختلف از جمله فوتبال، والیبال، فرزبی، تیراندازی، دوی سرعت، پرش طول و تنیس روی میز شرکت کردند و در مراسم پایانی از نفرات برتر تجلیل شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
هنر و فرهنگ1
کرونا؛ نادانی انسان در عصر علم و فناوری قرن بیست و یکم
کتاب چشم انداز‌های ارتباطی پاندمی منتشر شد:

کرونا؛ نادانی انسان در عصر علم و فناوری قرن بیست و یکم

کتاب«چشم انداز‌های ارتباطی پاندمی»جدیدترین اثر دکتر هادی خانیکی با گردآوری وتدوین حبیب راثی تهرانی، با نگاهی ارتباطی به بیماری کرونا، به‌تازگی ازسوی مرکز نشر دانشگاهی منتشر و راهی بازار نشر شده است.
هنر و فرهنگ2
دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد
معرفی کتاب: "دروازه بانی"، اثر پاملا شومیکر، ترجمه دکتر حسین افخمی:

دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد

بنابر نظر پاملا شومیکر، استعاره "دروازه‌بانی" را می‌توان برای هرموقعیت تصمیم گیری و با هرمیزان اطلاعات به کار برد؛ چه این انتقال از طریق کانال‌های جمعی و چه از طریق کانال های بین‌فردی باشد.
انجمن های علمی
سمینار و وبینار بین‌المللیِ «معرفی رهیاری نشانه‌شناختی؛ اثری بدیع و نوآور از لاله مولائی» برگزار شد
به همت انجمن سواد رسانه ای ایران و با همکاری فرهنگسرای رسانه، ساترا و مجمع رصتا؛

سمینار و وبینار بین‌المللیِ «معرفی رهیاری نشانه‌شناختی؛ اثری بدیع و نوآور از لاله مولائی» برگزار شد

همایش و وبینار بین‌المللیِ«معرفی رهیاری(کوچینگ) نشانه‌شناختی؛ اثری بدیع و نوآور از لاله مولائی»، از سوی انجمن سواد رسانه ای ایران و باهمکاری فرهنگسرای رسانه،ساترا ومجمع رصتا برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار