۲۱ فروردين ۱۴۰۲ ۰۷:۰۳
کد خبر: ۳۰۴۷۹۸

عطنا - سید جلال دهقانی فیروزآبادی، استاد دانشگاه علامه طباطبایی از ماهیت و مختصات «بازی بزرگ» در منطقه خاورمیانه گفت و توضیح داد که بازی بین قدرت های بزرگ فرصت هایی ایجاد می کند و امروز، این بازی بزرگ در خاورمیانه به نظم بین الملل مربوط می شود. از نظر او این بازی بزرگ، گذر از نظم لیبرال به نظم پساغربی اوراسیایی است که بعد از جنگ اوکراین تشدید شده است. 

به گفته وی بعد از جنگ جهانی دوم یکی از مولفه های آمریکا، جلوگیری از منطقه هژمون در منطقه خلیج فارس بوده است. سید جلال دهقانی فیروزآبادی، استاد دانشگاه علامه طباطبایی بر این باور است که راهبرد آمریکا در خاورمیانه حضور هدفمند در راستای مهار چین، روسیه و ایران است و از طریق موازنه فراساحلی و برون سپاری ماموریت آن را دنبال می کند

وی به اهداف بازیگران مختلف منطقه و بین الملل در منطقه غرب آسیا اشاره کرد و گفت ایران باید از فرصت ظهور مسالمت آمیز چین به عنوان یکی از بازیگران اصلی در منطقه و کاهش نفوذ آمریکا استفاده کند.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
هنر و فرهنگ1
فحش دادن بخشی از ابزار کار و سنت ماست!
حمایت بی‌شرمانه شاهین نجفی از فحاشی و توهین عناصر ضدانقلاب به مردم ایران:

فحش دادن بخشی از ابزار کار و سنت ماست!

شاهین نجفی خواننده هتاک، فحش دادن را بخشی از ابزار کار خود و از سنت‌های خود و عناصر ضد انقلاب دانست و خواست که مردم فحاشی کردن را به عنوان بخشی از فرهنگ و سنت‌های خود بپذیرند!!
هنر و فرهنگ2
دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد
معرفی کتاب: "دروازه بانی"، اثر پاملا شومیکر، ترجمه دکتر حسین افخمی:

دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد

بنابر نظر پاملا شومیکر، استعاره "دروازه‌بانی" را می‌توان برای هرموقعیت تصمیم گیری و با هرمیزان اطلاعات به کار برد؛ چه این انتقال از طریق کانال‌های جمعی و چه از طریق کانال های بین‌فردی باشد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار