۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ۰۷:۰۰
کد خبر: ۳۰۳۷۲۵

عطنا- نشست بین‌المللی رونمایی از کتاب با عنوان «دوستی دیرین: چهارصد سال روابط تاریخی و فرهنگی ایران و جهان اسپانیائی‏‌زبان» با همکاری دانشگاه اتونامای مادرید و حضور سفرای کشورهای اسپانیایی زبان، ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

کتاب «دوستی دیرین: چهارصد سال روابط تاریخی و فرهنگی ایران و جهان اسپانیائی‏‌زبان» نوشته «فرناندو کاماچو پادیا» و« فرناندو اسکریبانو مارتین»، استادان تاریخ دانشکده فلسفه و ادبیات دانشگاه آتونومای مادرید، به همت گروه زبان و ادبیات اسپانیائی دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی و با همکاری دانشگاه اتونومای مادرید و سفارت اسپانیا در تهران، امروز 21 فروردین ماه 1401 در در دانشکده ادبیات فارسی و زبانهای خارجی دانشگاه علامه طباطبائی رونمایی شد.

در این نشست، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، حسن قشقاوی، سفیر ایران در اسپانیا، آنخل لوسادا فرناندز، سفیر اسپانیا در تهران، خیرمو پوئنته اوردوریکا، سفیر مکزیک در تهران، الکسیس باندریج وگا، سفیر کوبا در تهران، کارلوس کوشتا نِوِش، سفیر پرتغال در تهران، لائودمار گونسالس آگوئیا نتو، سفیر برزیل در تهران، ایساک براوو، سفیر نیکاراگوئه در تهران، کارداران سفیران کشورهای آرژانتین، شیلی، بولیوی، اوروگوئه و ونزوئلا، دکتر سیدجلال دهقانی فیروزآبادی، معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر علی اکبر احمدی افرمجانی، رئیس دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر فرناندو کاماچو پادییا و دکتر فرناندو اسکریبانو مارتین استادان دانشگاه اتونومای مادرید و نویسندگان کتاب، دکتر جیران مقدم چرکاری، استاد دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر رافائل مائوریللو، استاد دانشگاه علامه طباطبائی و جمعی از مدیران، استادان و دانشجویان دانشگاه حضور داشتند.

‎گفتنی است این نشست به دبیری دکتر رافائل مائوریللو، استاد گروه اسپانیایی دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

عطنا گزارشی ویدئویی از این نشست تهیه کرده که در آن با تعدادی از سفرای کشورهای اسپانیایی زبان در ایران، نویسنده این کتاب و نیز سفیر ایران در اسپانیا مصاحبه شده است. این گزارش را در ادامه می بینید.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار