۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۹۴۰۳۸
مسعود عالمی‌نیسی، مدیر گروه تعاون و رفاه اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی

مدیرگروه تعاون و رفاه اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی از تدوین طرح پیشنهادی سامانه مجازی «ویکی‌ کرونا» در این دانشگاه خبر داد و گفت: درصدد هستیم مردم در این سامانه از تجربیاتشان در شرایط کرونا بگویند و آن را با دیگران در میان بگذارند.


به گزارش عطنا، مسعود عالمی نیسی، مدیر گروه تعاون و رفاه اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به رسوخ استرس و اضطراب در جامعه به علت شیوع ویروس کرونا و تداوم قرنطینه خانگی بخشی از آن را ناشی از وضعیت معیشتی مردم دانست و بیان داشت: نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم خیلی ساده به آن لایه از جامعه بگوییم شما استرس نداشته باشیم. زیرا وضعیت آن‌ها با کسانی که حقوق‌بگیر دولت هستند و در خانه هستند و حقوق‌شان را می‌گیرند، متفاوت است.


وی افزود: اما از لحاظ سایر استرس‌ها مثلاً فشارهایی که در خانه و روابط خانوادگی وجود دارد، می‌توانند مشابه باشند، زیرا مدت زیادی داخل خانه هستند و قاعدتاً باید سبک زندگی متفاوتی را در پیش بگیریم و ناچار هستیم بعضی از عادات قبلی را کنار بگذاریم و عادات جدیدی را کشف کنیم.


عالمی نیسی ابراز داشت: مثلاً فرض کنید اگر عادت داشتیم برای سرگرمی با دوستان یا با اقوام مهمانی برگزار کنیم، الان می‌توانیم با فرزندان‌مان سرگرم باشیم و بازی کنیم و علاوه بر آن می‌توانیم برای هر روزمان برنامه‌ریزی کنیم و در این برنامه‌ریزی خیلی از کارهایی که قبلاً می‌خواستیم را انجام دهیم.


وی ادامه داد: اصولاً وقتی مجموعه خانواده فعالیت داشته باشند و در طول روز مشغول باشند، استرس‌ها و تنش‌هایشان کمتر می‌شود.


این جامعه‌شناس استفاده از تکنیک قناعت و ساده‌زیستی را یکی از امور رسیدن به آرامش توصیف کرد و اظهار داشت: برای عده‌ای که درآمد حداقلی دارند و می‌توانند زندگی‌شان را بگذرانند، این توصیه خوبی است که ساده‌زیستی را در پیش بگیرند و قناعت کنند. ولی دولت باید برای کسانی که مشکل درآمدی دارند فکر دیگری کند و با روش‌های دیگر اقتصاد آن‌ها را تأمین کند.


وی از تدوین طرح پیشنهادی سامانه مجازی «ویکی‌ کرونا» در دانشگاه علامه طباطبائی خبر داد و گفت: درصدد هستیم مردم در این سامانه از تجربیاتشان در شرایط کرونا بگویند و آن را با دیگران در میان بگذارند. همچنین الگوهای زندگی در دوران کرونا را برای مردم در این سامانه مطرح خواهد شد. لذا اگر این امر محقق شود این سامانه می‌تواند به این ایجاد آرامش در جامعه کمک کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار