۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۹۱۶
121_2015_1_27_11_28

مسؤول صندوق رفاه دانشگاه علامه طباطبایی در رابطه با افزایش وام های دانشجویان گفت: وام «کمک هزینه تحصیلی» دانشجویان روزانه، بیش از 70 هزار تومان افزایش داشته است.


عبدالله ساعی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا)، اظهار داشت: وام‌های دانشجویان شبانه 70 الی 80 درصد شهریه آنها را در بر می‌گیرد و دانشجو در قبال پرداخت شهریه، درخواست وام می دهد و پرداخت آن هم مانند دانشجویان روزانه بعد از 9 ماه قسط بندی می‌شود.


121_2015_1_27_11_28


وی در پاسخ به این سئوال که چه منابعی از این صندوق حمایت می کنند، افزود: منابع وام ها از طریق صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم تامین می شود


ساعی، اضافه کرد: برای دانشجویان شبانه، وام شهریه در نظر گرفته می‌شود که از طریق امور دانشجویی در دانشگاه، شرایط دانشجویان سنجیده می شود در واقع امور دانشجویی نماینده این صندوق هستند. ضمن‌آنکه دانشجویان روزانه می‌توانند از انواع وام ها  تحصیلی، ضروری (برای خرید لوازم آموزشی مثل کتاب،لپ تاپ و حتی غیر آموزشی مثل عینک ) ودیعه مسکن،ازدواج و حج عمره استفاده کنند.
مسؤول صندوق رفاه دانشگاه در خصوص نحوه پرداخت وام ها، گفت: پرداخت وام ها به صورت اینترنتی بوده و  دانشجویان می توانند از طریق سایت دانشگاه از مهلت ثبت نام نیز، با خبر شوند. این دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی 9 ماه فرصت دارند که آن را تقسیط کنند و این قسط بندی 5 ساله است و در این مدت دانشجو باید وام را باز پس دهد.


وی ادامه داد: اگر این دانشجویان در موعد مقرر قسط را پرداخت نکنند،جریمه شده و مدرک وی به او داده نمی شود و البته این «قانون» صندوق رفاه و برای «امروز و دیروز» نیست.
ساعی در رابطه با ارتباط این صندوق با نهاد های بیرون از دانشگاه، اظهار داشت: یک تفاهم نامه‌ای با بنیاد علوی داشته ایم، که از طریق خوابگاه ها و امور دانشجویی، دانشجویان مستعد اما بی‌بضاعت را شناسایی و از آنها حمایت می کنیم.
وی با بیان این که این صندوق خدمات دیگری نیز ارائه می دهد، بیان داشت: خدمات بیمه ای، وام های ضروری مبتکر(برای دانشجویانی است که اختراع و ابتکاری دارند) و دیگر خدماتی از این قبیل نیز وجود دارد.
ساعی در پایان، در خصوص برنامه های آتی صندوق رفاه یادآور شد: صندوقی به نام دانشجو در حال شکل گیری بوده و اقداماتی برای مصوب کردن آن صورت گرفته و هدف از آن حمایت مالی از دانشجویان علامه است.


مصاحبه : شیده طورانی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار