۰۴ دی ۱۳۹۸ ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۸۹۹۳۲
Untitled-1

جمعی از دانشجویان رشته مددکاری اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی با همراهی دکتر الهام محمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبائی از «کانون معلولین توانا» و مجموعه تولیدیِ «صنایع الکترونیک البرز توانا» در شهرک صنعتی لیا در استان قزوین بازدید کردند.


به گزارش عطنا، کانون معلولان توانا یک موسسه مردم‌نهاد (NGO) است که با هدف تغییر نگرش جامعه نسبت به معلولیت، آگاه‌سازی معلولان به حقوق اجتماعی خود و دفاع از حقوق ایشان، توانمندسازی و ایجاد بستر جهت حضور اجتماعی معلولان در جامعه تأسیس شده است. این مجموعه علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و رفاهی، درزمینه اشتغال‌زایی نیز فعال است.


تأمین بخشی از نیروی انسانی «گروه بهداشتی فیروز» و راه‌اندازی شرکت البرز توانا ازجمله نمودهای این اشتغال‌زایی است. بخش عمده‌ای از کارکنان کانون و کارگاه‌های تولیدی زیرمجموعه آن را افراد دارای معلولیت تشکیل می‌دهند.


هدف از این بازدید این بود که دانشجویان این رشته با اصول علمی و چالش‌های عملیِ‌ مددکاران اجتماعی در رابطه با موضوع معلولیت و افراد دارای معلولیت آشنا شوند. بسترسازی برای مشارکت هرچه بیشتر افراد معلول در اجتماع و فراهم شدن اشتغال برای آنان، از زمره این چالش‌ها است.


در این بازدید ابتدا هادی‌پور، مدیرعامل کانون، توضیحاتی درباره تأسیس کانون، اهداف و سیاست‌های آن و مشکلاتی که بر سر راهشان وجود داشت، ارائه داد. سپس حوزه‌های مختلف فعالیت کانون معرفی شد؛ ارائه تعریفی جدید از معلولیت، ارتباط با مدارس دانش‌آموزان معلول در قزوین، ایجاد مشاغل کارگاهی و خانگی، آموزش مهارت‌های هنری، ایجاد پایگاه جامع اطلاع‌رسانی معلولین ایران، مشارکت در تولید محتوا در صدا و سیما و انتشار ماهنامه فرهنگی- اجتماعی پیک توانا گوشه‌ای از این فعالیت‌ها است.


گفتنی است، که کسب مقام‌ مشورتی در سازمان ملل و برگزیده‌شدن به عنوان برترین NGO توسط وزارت رفاه از افتخارات این مجموعه است.


در این بازدید که به همت انجمن علمی دانشجویی رشته مددکاری اجتماعی برگزار شد، دانشجویان به معرفی مختصر رشته مددکاری اجتماعی و انواع فعالیت‌های مددکاران اجتماعی پرداختند. در انتها نیز دانشجویان برای آشنایی با فضای کارِ تولیدی، از مجموعه صنایع الکترونیک البرز توانا نیز بازدید کردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار