۰۵ بهمن ۱۳۹۳ ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۷۹۹

دکتر صحرایی معاون دانشجویی دانشگاه از استقبال کم نظیر و مشارکت دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی در بیست و سومین دوره انتخاب و معرفی دانشجوی نمونه دانشگاه در سال تحصیلی 94-93 خبر داد.



 به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه ، دکتر رضا مراد صحرایی معاون دانشجویی دانشگاه در گفتگو با روابط عمومی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به تصویب آئین نامه جامع انتخاب و معرفی دانشجوی نمونه دانشگاه در هیأت رئیسه دانشگاه، فرایند فراخوان و ثبت نام از متقاضیان شرکت در این ارزیابی، از تاریخ 20 دی ماه سال جاری به اطلاع دانشجویان رسید. وی با توجه به استقبال بی نظیر دانشجویان و درخواست‌های مکرر آنان برای تمدید ثبت نام افزود: با توجه به مهلت 4 روزه برای ارسال آثار مربوط، این مهلت تا 3 بهمن ماه تمدید شد و ما برای اولین بار شاهد استقبال پرشور و بی سابقه‌ای در این طرح بودیم.


دکتر صحرایی با اشاره به آئین نامه جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای انتخاب دانشجوی نمونه کشوری اظهار داشت: براساس این آئین نامه دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی بنابر صلاحدید و آئین‌نامه‌های داخلی مصوب در دانشگاه‌ها با در نظر گرفتن شرایط در زمینه‌های مختلف آموزشی،پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی نسبت به انتخاب دانشجوی نمونه در سطح دانشگاه اقدام می‌نمایند و پس از انتخاب افراد برگزیده نسبت به معرفی آنان به وزارت علوم اقدام می‌نمایند. وی با توجه به نقاط قوت آئین نامه جدید تصریح کرد: مهمترین ویژگی این آئین نامه جامعیت آن است به گونه‌ای که در آن  ابعاد مختلف فعالیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی اجتماعی دانشجویان پیش‌بینی و مورد ارزیابی قرار گرفته است و براساس آن فعالیت‌های فوق برنامه دانشجویی از قبیل عضویت در انجمن‌های علمی دانشجویی، در امور اجرایی، شرکت در همایش‌ها و سمینارها و نیز تدریس در مقاطع تحصیلی مورد نظر واقع شده است.


معاون دانشجویی دانشگاه در ادامه با ارائه اطلاعاتی درخصوص میزان مشارکت دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی و دانشکده های مختلف اشاره کرد و افزود: با توجه به اتمام زمان ارسال آثار و مدارک 253 دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی شامل 136 دانشجوی خانم و 117 دانشجوی آقا نسبت به ارسال آثار خود اقدام نمودند که از این تعداد 87 نفر در مقطع دکتری 111 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 55 نفر در مقطع کارشناسی هستند. دکتر صحرایی درخصوص میزان مشارکت دانشکده‌ها در این طرح نیز اضافه کرد: بیشترین میزان مشارکت به ترتیب مربوط به دانشکده‌های علوم اجتماعی و ارتباطات با 51 دانشجو، روان‌شناسی و علوم تربیتی با 47 دانشجو و دانشکده مدیریت و حسابداری با 39 نفر بوده است.


معاون دانشجویی در پایان این گفت وگو درخصوص تقدیر از برگزیدگان و دانشجویان نمونه دانشگاه بیان داشت: پس از ارزیابی و بررسی پرونده‌های ارسالی، دانشجویان برگزیده دانشگاه به وزارت علوم معرفی خواهند شد که امیدواریم با توجه به توانمندی‌های علمی و پژوهشی و اجرایی دانشجویان در رقابت با سایر دانشجویان بتوانند این عنوان را از آن خود نمایند.


وی همچنین افزود: دانشجویان برگزیده در سطح دانشگاه در دهه‌ فجر پیروزی انقلاب در مراسمی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار