۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ۱۳:۳۰
کد خبر: ۲۸۵۰۹

به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، محمد فرهادی اظهار داشت: این طرح ها در زمینه های فرهنگی، آموزشی، خوابگاهی و رفاهی به بهره برداری می رسد.


81956673-70508164وی ادامه داد: هم اینک شاهد توسعه، راه اندازی و آغاز به کار 120 آزمایشگاه مرجع و مرکزی در کشور هستیم که نخستین و جامع ترین آنها امروز در دانشگاه سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.
وی اضافه کرد: این آزمایشگاه می تواند به پیشرفت دانشگاه سیستان و بلوچستان کمک کند.
وی با اشاره به تاثیرات برجام افزود: اجرایی شدن برجام سبب افزایش تعاملات ایران با جامعه بین المللی و توسعه سرمایه گذاری در کشور و نیز گسترش تجارت با سایر کشورها می شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: برجام دستاوردهای مختلفی در زمینه های صنعتی، کشاورزی، تجاری، علمی و فناوری به دنبال دارد.
فرهادی با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن خاطرنشان کرد:این راهپیمایی نشان دهنده همدلی و همراهی مردم با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
وی بیان کرد: با توجه به گسترش جنگ نرم و هجمه های دشمنان، جامعه دانشگاهی در این راهپیمایی حضوری فعال دارد .
وی اظهار داشت: وظیفه دانشگاهیان دفاع از ارزش های نظام جمهوری اسلامی و دستاوردهای انقلاب است.
وی با اشاره به بودجه سال آینده وزارت علوم و تحقیقات گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی می شود بودجه سال آینده این وزارتخانه به یک درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) برسد که این بودجه به بخش های مختلف علمی و تحقیقاتی و پارک های علم و فناوری اختصاص می یابد.
محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیات همراه صبح روز سه شنبه وارد زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان شدند.
این هیات در سفر یک روزه خود آزمایشگاه مرکزی و مرکز داده های دانشگاه سیستان و بلوچستان را مورد بهره برداری قرار دادند و چند طرح مربوط به این مرکز علمی از جمله ساختمان کتابخانه الکترونیک را کلنگ زنی کردند.
همچنین شرکت در نشست تخصصی رئیسان دانشگاههای استان از دیگر برنامه های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیات همراه در سفر به زاهدان بوده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار