۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۸۵۱۲

به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، محمدحسین امید در مراسم بهره برداری از فاز دوم دانشکده تولید گیاهی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهار کرد: قبل از آغاز بکار دولت یازدهم افزون بر 3 میلیون مترمربع فضای آموزشی نیمه تمام در دانشگاه ها به حال خود رها شده بود که با توجه ویژه دولت به آموزش عالی و لزوم فراهم شدن فضای لازم برای تحصیل دانشجویان، بودجه های لازم برای تکمیل این طرحها اختصاص یافت.


محمدحسین امیدوی بیان کرد: امسال 248 هزار متر مربع از این طرحهای نیمه تمام تکمیل و افتتاح شد و تلاش می کنیم سال آینده نیز بیش از یک میلیون متر مربع دیگر به مرحله بهره برداری برسد.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: با تکمیل این طرحها، سرانه فضای دانشگاهی کشور برای هر یک از 600 هزار نفر دانشجوی در حال تحصیل به 2 متر مربع خواهد رسید.
امید در ادامه با یادآوری توصیه های رهبر معظم انقلاب در خصوص تلاش برای توسعه علم و فناوری و کمک به شتاب علمی کشور، گفت: دولت مصمم است در برنامه ششم توسعه و در سال اول آن سهم تحقیقات از تولید ناخالص داخلی را به بیش از یک درصد افزایش دهد.
معاون وزیر علوم اضافه کرد: سهم تحقیقات از محل تولید ناخالص داخلی کمتر از نیم درصد است که افزایش این رقم به بیشتر از یک درصد می تواند زمینه لازم برای افزایش مشارکت دانشگاهیان در انجام تحقیقات موثر و کاربردی در موضوعات گوناگون را فراهم کند.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: یکی از لوازم و ابزار مورد نیاز برای انجام تحقیقات موثر دانشگاهی وجود زیرساخت های اولیه مانند تجهیزات آزمایشگاهی است که تقویت این بخش، یکی از برنامه های اولویت دار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
امید افزود: وزارت علوم برای تجهیز، نوسازی و مقاوم‎سازی آزمایشگاه‎های دانشگاه‎های کشور هزار و 200 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته است تا از این طریق یکی از پایه های اولیه انجام تحقیقات در این مراکز علمی را تقویت کند.
وی ادامه داد: در سال های اخیر با رشد فضاسازی و ایجاد مراکز جدید آموزش عالی ، هر کدام از متقاضیان تحصیل در رشته های مهندسی با 2 حق انتخاب مواجه اند در حالی که در گذشته از هر 20 متقاضی فقط یک نفر در دانشگاه ها پذیرفته می شد.
استاندار گلستان هم در این جلسه دهه فجر را فرصت مناسبی برای بیان عملکردهای دولت دانست و گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون با بیش از دو هزار و یک صد میلیارد تومان (21هزار میلیارد ریال) بودجه برای 11 هزار نفر در استان شغل پایدار ایجاد شده است.
حسن صادقلو اظهار کرد: نرخ بیکاری استان پیش از شروع به کار دولت دکتر روحانی 13.7 درصد بود که با تلاش های انجام شده این رقم هم اینک به 9.4 درصد کاهش یافته است.
وی افزود: مطابق آمارهای رسمی، میانگین بیکاری در کشور 8 درصد است که امیدواریم با تلاش بیشتر و ظرفیت سازی گسترده تر از طریق جذب بودجه های دولتی و سرمایه های بخش خصوصی، این رقم را با فراهم کردن فرصت های اشتغال بیشتر، کاهش دهیم.
استاندار گلستان ادامه داد: مقدار تولید ناخالص ملی استان در سال 91 حدود 9 هزار میلیارد ریال بود که این رقم امسال به بیش از 12 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
فاز دوم دانشکده تولید گیاهی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با 50 میلیارد ریال اعتبار از محل صرفه جویی هزینه های غیر ضروری و درآمدزایی این واحد دانشگاهی به بهره برداری رسید.
در استان گلستان با یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت حدود 90 هزار دانشجو در رشته ها و مقاطع مختلف مراکز دانشگاهی دولتی و غیردولتی مشغول تحصیل هستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار