۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ۱۶:۳۴
کد خبر: ۲۷۲۱۶
karazi01-(13)

دکتر کمال خرازی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در ابتدای این نشست گفت: از آن زمان که در وزارت خارجه مشغول به فعالیت بودم، دکتر سلیمی را می‌شناسم و بسیار خرسندم که امروز در کنار بهترین استادان حوزه علوم انسانی کشور هستم.


نشست تخصصی بررسی رشته‌های علوم انسانی مرتبط با علوم شناختی و ظرفیت‌های موجود در دانشگاه علامه طباطبائی با حضور کمال خرازی، رئیس ستاد توسعه علوم و فن آوری‌های شناختی برگزار شد.


به گزارش عطنا، در این جلسه دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی و معاونان، مدیران و روسای دانشکده‌های این دانشگاه حضور داشتند.


karazi01-(11)


دکتر کمال خرازی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی در ابتدای این نشست گفت: از آن زمان که در وزارت خارجه مشغول به فعالیت بودم، دکتر سلیمی را می‌شناسم و بسیار خرسندم که امروز در کنار بهترین اساتید حوزه علوم انسانی کشور حضور دارم.


وی با بیان اینکه علوم شناختی با تمام رشته‌های حوزه علوم انسانی مرتبط است، افزود: از آنجا که این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه حوزه علوم انسانی در کشور مشغول فعالیت است، امید می‌رود که بتواند در پژوهش‌های شناختی هم حرفی برای گفتن داشته باشد.


دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی اظهار داشت: فناوری‌های شناختی از جمله فعالیت‌های جدید شناخته شده که این علم میان رشته‌ای است.


وی با اشاره به اینکه محور کار در تمام علوم مغز و ذهن است، گفت: آشنایی با علوم شناختی و تأثیراتی که می‌تواند بگذارد بر اهمیت این رشته افزوده است.


خرازی با بیان اینکه در حوزه مدیریت جدید، ارتباطات افقی مد نظر است، افزود: در شبکه‌های اجتماعی هم ارتباطات افقی مطرح می‌شود که حجم زیاد اطلاعات را شامل می‌شود. ضمن‌آنکه علوم شناختی کمک می‌کند تا در کارآیی و کارکردهای مغز صرفه‌جویی شود.


karazi01-(23)


وی اضافه کرد: علوم شناختی تأثیرات فراوانی در حوزه علوم انسانی داشته است و بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا در این علوم، پیشرفت‌های چشم‌گیری داشتند.


خرازی اظهار امیدواری کرد با همکاری و پیگیری دانشگاه‌های بزرگ مانند علامه، این علوم در کشور ایران هم جایگاه خوبی بدست آورد.


وی در خصوص ستاد ملی توسعه علوم و فن‌آوری‌های شناختی گفت: این ستاد زیر نظر معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری شکل گرفته است و از طرح‌های پژوهشی و تمام فعالیت‌هایی که در حوزه شناختی صورت می‌گیرد، حمایت می‌کند.


دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی افزود: در برخی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی واحدها و کارگروه‌های مشخصی مشغول به کار هستند و دانشجویان و اساتیدی هم برای دوره‌ای کوتاه مدت و بلند مدت به خارج از کشور فرستاده شده‌اند.


خرازی خاطرنشان کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد که دانشگاه علامه طباطبائی از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است و طبق برنامه‌ریزی‌ها و کمک دانشگاه‌ها باید رشته‌های حوزه علوم شناختی فراگیر شوند.


دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی هم در این نشست گفت: در بحث کرسی‌های نظریه‌پردازی با اختلاف چشم‌گیر در رتبه اول دانشگاه‌های کشور  قرار داریم.


وی افزود: در بسیاری از رشته‌های فعال در دانشگاه علامه به عنوان قطب علمی کشور شناخته می‌شویم، ضمن‌آنکه در دوره‌های قبل هم تلاش‌ها و زحمات زیادی کشیده شد که جای قدردانی دارد.


سلیمی تصریح کرد: بعد از دانشگاه تهران، با 17هزار دانشجو از لحاظ جمعیت در رتبه دوم قرار داریم و نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه علامه تقریبا به حد استاندارد نزدیک شده است.


وی با اشاره به اینکه در حوزه پژوهش جهش چشم‌گیر و خوبی در دانشگاه به وجود آمده است، گفت: در حوزه‌های مختلف به دنبال پروژه‌های تحقیقاتی هستیم.


karazi01-(15)


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی افزود: ارتباط بین حوزه‌های علوم انسانی و پژوهش‌های شناختی باید مورد بررسی قرار گیرد که چطور باید این زمینه در سطح کلان به کار برده شود.


وی یادآور شد: در صحبت‌های گذشته قرار بر برگزاری یک همایش سه جانبه بین دانشگاه علامه طباطبائی، شریف و علوم پزشکی ایران بود که این آمادگی از طرف دانشگاه علامه وجود دارد تا این همایش با محوریت علوم شناختی برگزار شود.


سلیمی در پایان سخنان خود ضمن تشکر از حضور دکتر خرازی، آمادگی مجموعه دانشگاه را برای ایجاد مرکز تحقیقاتی مشترک  و برگزاری  دوره‌های آموزشی با دانشگاه‌های خارج از کشور که با دانشگاه علامه در ارتباط هستند، اعلام کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار