۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ۱۱:۰۰
کد خبر: ۲۰۴۵۰
93_2015-03-10_thumbافتتاح فروشگاه اینترنتی









 به گزارش عطنا به نقل از مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی، دو عنوان کتاب جدید از سوی دو تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه تالیف و ترجمه شد:

 









احساس و ادراک


  تألیف:  ایی.بروس گلدستین    - مترجم: ژانت هاشمی‌‏آذر


ایی.بروس گلدستین،دانشیار بازنشسته ی روان شناسی دانشگاه پیتزبورگ و استاد مهمان روان شناسی در دانشگاه آریزوناست.وی جایزه ی ممتاز ریاست دانشگاه پیتزبورگ را برای تدریس کلاسی و نگارش کتاب دریافت کرده است.او دانش آموخته ی مهندسی شیمی از دانشگاه تافت و دارای دکترای روان شناسی آزمایشی از دانشگاه براون است.او پیش از پیوستن به  دانشگاه پیتز بورگ فوق دکترای  خود را از گروه زیست شناسی دانشگاه هاروارد دریافت کرده است.او نویسنده ی مقاله هایی در حوزه های گوناگون از جمله فیزیولوژی شبکیه و قشر مغز؛توجه دیداری ؛و ادراک تصاویر است.او نویسنده ی کتاب روان شناسی شناختی:پیوند ذهن،پژوهش و تجربه های روزمره ویرایش سوم؛سرپرست نویسندگان دستنامه ی ادراک؛و دایره المعارف دو جلدی ادراک است.





کتاب  "مطالعه معنایی کتاب وحیانی"  بازخوانی کاربردهای قرآنی 

تألیف جناب آقای دکتر علی‌رضا فخاری


مطالعه مقوله وحی و عناصر وابسته به آن، یکی از ضروریترین مطالعات در حوزه دینی است. شناخت نوع و دلالت مفاهیم متعدد وحیانی، چگونگیِ رابطه این مفاهیم و میزان انطباق آنها نسبت به


همدیگر را قابل ترسیم مینماید.


مفهوم «کتاب» به عنوان یکی از مهمترینِ عناصرحوزه وحی و یکی از کلیدواژگانِ پربسامد در آیات قرآنی، از آن حیث که بر معنایی مستقل دلالت دارد یا صرفاً بر اموری چون تورات و قرآن منطبق است، از جایگاهی درخور برخوردار است.


مسئله مهم این است که برداشتِ این زمانیِ ما ـ از حیث مفهومی ـ از واژهای همچون کتاب، به چه میزان با کاربردهای قرآنیِ آن مطابقت دارد. تصور کنونی ما از معانی واژهها که بر ذهن ما سایه انداخته به چه میزان مانع از نیل به معنی کاربردی (= حقیقت قرآنیه) آن میشود.


این نوشتار، در دو فصل تکوین یافته است. فصل اول، با عنوان «کتاب وحیانی» به مباحثی چون مفهوم کتاب از حیث معنای لغوی و کاربردهای آن در قرآن، کتابهای پیامبران و موضوعات مرتبط میپردازد. در فصل دوم با توجه به ارتباط کتاب با دیگر مفاهیم وحیانی و لزوم مطالعة آنها به خاطر قرار داشتن در یک شبکة معنایی، دو کار صورت گرفته است. اول، اینکه برخی واژههای همسو با کتاب وحیانی همچون تورات، فرقان و قرآن به مطالعه گذاشته شده تا از این رهگذر، امکان مقایسه با کتاب فراهم شده و روابط معنایی این مفاهیم نسبت به همدیگر مورد بررسی قرار گیرد.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار