۳۰ شهريور ۱۳۹۴ ۰۸:۱۶
کد خبر: ۲۰۲۶۲

هشتاد و پنجمین نشست خبری حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه امروز و با حضور نمایندگان رسانه‌ها برگزار شد. به گزارش عطنا به نقل از مشهد نیوز، در بخشی از جلسه، یکی از خبرنگاران سؤالی درخصوص تجمعات اخیر در مشهد و اعتراض به فعالیت برخی موسسات مالی مطرح کرد.


به گزارش میزان، سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موسسات مالی و اعتباری در مشهد به معضل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تبدیل شده اند و تجمعات در اعتراض به فعالیت این موسسات زیاد شده نیروی انتظامی نیز در تجمعات ورود کرده است و چرا قوه قضائیه ماجرا را ختم نمی‌کند، اظهار داشت: همانطور که شما می‌گویید این موضوع جنبه عمومی، سیاسی و اجتماعی پیدا کرده است و برای قوه قضائیه  این امکان وجود ندارد که همه اینها را رفع کند.

وی افزود: در این خصوص ستادی به ریاست استاندار و ستادی نیز برای پشتیبانی به ریاست وزیر کشور برای پیگیری و ساماندهی همه این مسائل تشکیل شده که یک بخشی هم قوه قضائیه است و مقامات قضایی استان در حال رسیدگی به این موضوع هستند.

معاون اول دستگاه قضا ادامه داد: در این موضوع مردم هم باید توجه داشته باشند که در کجا سرمایه گذاری می‌کنند. مردم در این موسسات سپرده گذاری کرده و پس از مدتی بهره بالایی گرفته و به پولشان اضافه کرده‌اند بدون اینکه در خصوص معتبر بودن موسسه اطمینان حاصل کرده باشند. یک بخشی از سرمایه مردم صرف پروژه هایی شده که به نتیجه نرسیده یا به ملک تبدیل شده که بازار آن هم با رکود مواجه شده که بخشی هم میزان سهم بوده که میزان آن مشخص نیست و این سهم به صورت کاذب و حبابی افزایش یافته است. مثلا بین 200 تا 300 تومان بوده که به 12 هزار رسیده است که قوه قضائیه نمی‌تواند در این خصوص تصمیمی بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژیه گفت: تمام تلاش این است که سرمایه مردم از بین نرود و این موضوع ساماندهی شود و مسائل خلاف بررسی و مسائل قابل اصلاح، اصلاح شود و در جایی هم اگر برخورد قضایی نیاز باشد اقدام شود.

وی با بیان اینکه مردم بدون اطمینان از اعتبار موسسه در آن سرمایه گذاری کرده‌اند، گفت: قوه قضائیه تنها با فرد متخلفی که تخلفش از باب جرم باشد برخورد می کند و موضوعات مختلف متولی اش قوه قضائیه نیست.



هم چنین، به گزارش فارس، اژه‌ای خاطرنشان کرد: مگر مؤسسه میزان نبود که اعضای آن بازداشت شدند اگر در مورد تخلف از باب جرم بنگریم قوه قضاییه با آن برخورد می‌کند اما جنبه‌های دیگر به قوه مربوط نمی‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار