۲۲ تير ۱۳۹۷ ۱۹:۴۷
کد خبر: ۲۰۱۲۷۵
احسان خاندوزی در نشست «تئوری تحریم اقتصادی» در موسسه دین و اقتصاد

نشست «تئوری تحریم اقتصادی» با سخنرانی دکتر احسان خاندوزی و دکتر فرشاد مومنی، اعضای هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی در موسسه دین و اقتصاد برگزار شد.


به گزارش عطنا، در این نشست که پنج‌شنبه، 21 تیرماه برگزار شد، ابتدا دکتر فرشاد مومنی درباره شرایط اقتصادی حال حاضر ایران به ارائه سخنانی پرداخت.


در ادامه، دکتر احسان خاندوزی، استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی و مدیر دفتر اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با محوریت کتاب هنر تحریم‌ها نوشته ریچارد نفیو که به تازگی توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی منتشر شده است، به تحلیل استراتژی تحریم‌های آمریکا علیه ایران در دهه اخیر به سخنرانی پرداخت.


ریچارد نفیو، مسئول تیم طراحی تحریم‌ها علیه ایران، منجر به برجام، در دوره دوم اوباما و چهره اصلی تیم پشتیبان مذاکره‌کنندگان این توافق در امور تحریم‌ها در وین بوده است.


نفیو پیش از آن،‌ به‌مدت 10 سال مسئول امور ایران در شورای امنیت ملی در کاخ سفید و قائم‌مقام هماهنگی سیاست تحریم در وزارت خارجه ایالات متحده بوده است. در حقیقت، نفیو را می‌توان فرمانده چریک‌های کت و شلواری جنگ تحریمی ایالات متحده علیه ایران خطاب کرد.


نفیو در این کتاب با عنوان «هنر تحریم‌ها، نگاهی از درون میدان» به تشریح چارچوب فکری و عملی خود در طراحی تحریم‌ها علیه ایران با هدف افزایش حداکثری تأثیر و موفقیت آنها می‌پردازد. این کتاب، به‌دلیل آنکه نه از بُعد نظری یا دانشگاهی، بلکه با دیدی کاملاً عملگرایانه و معطوف به مسئله تحریم‌گذاری می‌پردازد و توسط مسئول طراحی تحریم‌های ایران نوشته شده، از آثار دیگر در این زمینه متمایز است. این کتاب، در آستانه سال 1397 شمسی در آمریکا منتشر شده و از این بابت نیز در ارتباط با تحولات مرتبط با ایران، تازگی دارد.


گزارش کامل در عطنا قرار می‌گیرد.


با گزارش تصویری این نشست همراه باشید؛


عکس: ایوب قادری-عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار