۲۸ شهريور ۱۳۹۴ ۰۰:۰۱
کد خبر: ۱۹۸۸۱
Kargar (2)

دکتر غلامعلی کارگر، معاون عمرانی دانشگاه علامه طباطبائی، در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبری علامه طباطبائی(عطنا) ،درباره نحوه مدیریت پروژه های عمرانی در دوره های مختلف مدیریتی گفت: در دوره مدیریت جدید دانشگاه، یکی از مشکلاتی که سیستم مدیریت  با آن  مواجه است شیوه عملکرد عمرانی مدیریت قبلی  دانشگاه است که به صورت امانی انجام می شد.


وی افزود: پروژه هایی که به صورت امانی انجام می شوند هیچگاه به نتیجه مطلوب نمی رسند. چون هیچ وقت نمی توان  کسی را به دلیل بی کیفیت بودن کار بازخواست کرد.


معاون عمرانی دانشگاه علامه با بیان اینکه در دانشگاه های کشور سابقه نداشته است که یک مسجد با ابعاد 7 هزار متر مربع ساخته شود افزود اسکلتی که از مدیریت قبلی به مدیریت جدید به ارث رسید شدیدا به مقاوم سازی نیاز داشت به طوری که اگر به شکل قدیم ساخته می شد احتمال ریزش آن بسیار زیاد بود که به نوعی فاجعه محسوب می شد.masjed (5)


وی افزود: مدیریت جدید با انعقاد قرارداد با بهترین شرکت مقاوم ساز  کشور ، از این فاجعه احتمالی پیشگیری کرده است.


کارگر در خصوص طراحی داخلی مسجد گفت: در طراحی قبلی ، هیچ گونه فکر و برنامه ای مبنی بر نوع کاربری آن وجود نداشت. اما در نقشه ی جدید که در حال اجرا است، درمانگاه، گالری، دفتر نهاد رهبری و معاونت فرهنگی هم در آن ساخته می شود.


 معاون عمرانی دانشگاه علامه طباطبائی افزود: در طرح قدیم برای ضلع شرق و شمال شرقی این مسجد هیچ برنامه ی خاصی در نظر نگرفته بودند .اما در طرح جدید،  معاونت فرهنگی دانشگاه در آن قسمت ساخته می شود.


وی افزود: قسمت زیرین مسجد بیش از 7000متر مکعب خاکبرداری شده که بخشی از آن به دفتر نهاد رهبری و بخشی به محیط گالری و نمایشگاه اختصاص داده خواهد شد که در آن یک اتاق مخصوص برای آثار و لوازم شخصی مرحوم علامه طباطبائی در نظر گرفته شده است.


کارگر گفت : طبق برنامه ریزی دانشگاه پیمانکار ملزم شده تا بیش از 80درصد کار را تا پایان سال 94 به انجام برساند.


درپایان دکتر کارگر نظر خود را در رابطه با شکل گیری  باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا) اینگونه اظهار کرد: در زمان شکل گیری ایسنا در جهاد دانشگاهی مشغول به کار بودم و همیشه به این فکر بودم که چرا با اینکه ما دانشکده علوم ارتباطات داریم نباید چنین رسانه ای را داشته باشیم.مادر خانه فرهنگ کلاس های مختلف روزنامه نگاری، خبرنگاری، فیلمبرداری، کامپیوتر و ... برگزار می کردیم ولی همیشه جای خالی چنین رسانه ای   در دانشگاه حس می شد.


وی افزود: بعضی کارها به گونه ای است که همت و تلاش دانشجویان را طلب می کند و از اساتید و مدیران کم تر می توان توقع داشت که این کارها را انجام دهند.اگر دانشجویان اقدام به این کار نمی کردند شاید سال ها در سایه قرار می گرفت چون دانشجویان انگیزه زیادی دارند.


کارگر گفت: می طلبد تا قشر دانشجو وارد این کار شوند چون بزرگترین حسن این خبرگزاری ها سرزندگی و شور و اشتیاق و عشق به این کار است.وقتی که بنده دانشجو بودم جهاد دانشگاهی شکل گرفت من در آنجا شاهد اتفاقاتی بودم که کم تر در این جامعه دیدم مثلا در آنجا آخر ماه پول را روی میز می ریختند تا هر کس هرچقدر می خواهد بردارد اما همه سعی می کردند به خاطر دیگری کم تر بردارند.این کارها باعث شد تا جهاد دانشگاهی به شکل امروزی در بیاید.درعطنا هم اگر دانشجویان با شور و علاقه کار کنند پیشرفت خواهد کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار