۰۱ تير ۱۳۹۷ ۲۳:۰۸
کد خبر: ۱۹۶۳۴۹
سومین همایش ملی «آسیب‌های اجتماعی ایران»

سومین همایش ملی آسیب‌های اجتماعی ایران با حضور استادان، پژوهشگران و دانشجویان حوزه‌های مختلف اجتماعی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد.


به گزارش عطنا، مراسم افتتاحیه سومین همایش ملی «آسیب‌های اجتماعی ایران» چهارشنبه 30 خردادماه در تالار ابن خلدون و سالن شریعتی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران با حضور استادان دانشگاه و پژوهشگران و دانشجویان علوم اجتماعی برگزار شد.


در این مراسم، حسین سراج‌زاده، رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران، میرطاهر موسوی، دبیر علمی سومین همایش آسیب‌های اجتماعی ایران، ملیحه شیانی، رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات زنان دانشگاه تهران، سارا شریعتی، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه تهران، احمد مسجدجامعی، نماینده شورای شهر تهران و مسعود چلبی، استاد جامعه‌‌شناسی دانشگاه شهیدبهشتی  به ایراد سخنرانی پرداختند.


همچنین هادی خانیکی، استاد علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی در نکوداشت مرحوم محمدامین قانعی‌راد، رئیس اسبق انجمن‌ جامعه‌شناسی ایران صحبت کرد و به تجلیل از مقام شادروان محمد عبداللهی، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه علامه طباطبائی پرداخت.


این همایش دو روزه با هدف تحقق وضعیت اجتماعی مناسب‌تر از جمله اقدامات موثر، شناخت، رصد و ارزیابی  و ارائه توصیه‌ها و تجویز‌های متناسب جامعه ایران است که نهاد‌های علمی و دانشگاهی در حیطه وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی خویش به آن می‌پردازد.


در این همایش 10 نشست تخصصی با عنوان‌های «مسائل و آسیب‌های اجتماعی زنان»، «سیاست‌گذاری در حوزه آسیب‌های اجتماعی»، «سلامت روانی و اجتماعی»، «مسائل و آسیب‌های اقتصادی»، «آسیب‌های حوزه خانواده»، «آسیب‌ها و مسائل جمعیتی»، «مسائل و آسیب‌های شهری با تاکید بر شهر‌های جدید»، «تجارب سازمان‌های مردم نهاد در حوز آسیب‌های اجتماعی»، «ارزیابی انتقادی کارکرد نظریه پژوهش اجتماعی در حل مسائل و آسیب‌های اجتماعی» و «رسانه‌ها، فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی» برگزار‌ شد.


محور‌های علمی برای برگزاری سومین همایش شامل مواردی همچون، دستاورد‌های مفهومی-نظری و رویکرد تاریخی-تحلیلی به آسیب‎های اجتماعی، سبب‌شناسی آسیب‌های اجتماعی، آثار و پیامد‌های آن، روند تغییرات و تحولات آسیب‌های اجتماعی در دهه‌های اخیر و آینده‌نگری آن، ارزیابی سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ها و ساختار مدیریت آسیب‌های اجتماعی و راهکار‌های پیشگیری و مداخله و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و شناسایی بستر‌ها و فرصت‌های موجود و امکان‌سنجی آن در کاهش آسیب‌ها و پرداختن به تحولات جهانی و آسیب‌های ناشی از آن است.


گزارش کامل در عطنا قرار می‌گیرد.


با گزارش تصویری مراسم افتتاحیه همایش همراه باشید.

عکس: ایوب قادری-عطنا



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار