۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۰۰:۴۳
کد خبر: ۱۹۰۳۲۲
متین آذر، دبیرکانون صنایع دستی و هنرهای تجسمی

همایش «طراحی لباس» با هدف جذب بیشتر دانشجویان به بحث لباس و مدلینگ که اکنون صنعت بزرگی در دنیا تلقی می‌شود، به همت کانون صنایع دستی و هنرهای تجسمی دانشگاه علامه طباطبائی در سالن شهید بهشتی دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه برگزار شد.  


به گزارش عطنا، در این همایش که با حضور دانشجویان، شنبه 15 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، خانم دسکره، از مدرسان بنام تهران به مباحثی پیرامون لباس و مدلینگ پرداخت.


همچنین در این همایش، متین آذر، دبیرکانون صنایع دستی و هنرهای تجسمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار عطنا با اشاره به مطرح کردن بحث حمایت از کالای داخلی و تولید ملی در سال جاری، گفت: ما باید تولید ملی را در همه زمینه‌ها از جمله کارهای صنایع دستی و هنرهای تجسمی انجام دهیم.


او ادامه داد: یکی از نمودهای صنایع دستی، لباس‌های داخلی و محلی است که باید اهمیت آنها را بیابیم. ترتیب دادن این همایش با هدف جذب بیشتر دانشجویان به بحث لباس و مدلینگ که اکنون صنعت بزرگی در دنیا تلقی می‌شود، بوده است.


آذر افزود: اگر دانشجویان آموزش طراحی لباس بروند و بتوانند در آینده، کارگاهی را برای جا انداختن برندهای ایرانی راه‌اندازی کنند، می‌توانیم به خاطر فرهنگ‌مان با بازارهای جهانی رقابت کنیم. امیدواریم این برنامه جرقه‌ای در ذهن دانشجویان ایجاد کند تا با گذشته لباس جامعه ایرانی و آینده‌ای که می‌تواند داشته باشد آشنا شوند.


دبیرکانون صنایع دستی و هنرهای تجسمی در پایان اظهار کرد: لباس ایرانی هنوز هم در دنیا جایگاه خود را بدست نیاورده است، یک زمانی به دنیا کفش صادر می‌کردیم، اکنون هم با ایجاد یک نگاه ویژه‌ نه فقط در بین مسئولان بلکه در بین مردم و علاقمندان به لباس و مدلینگ می‌توانیم آن جایگاه را بدست آوریم.



عکس: فاطمه شبانی- عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار