۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۸۵۸۵۷
دکتر محمدتقی کرمی‌، مدیر گروه مطالعات زنان دانشگاه علامه طباطبائی

عضو هیئت علمی گروه مطالعات زنان دانشگاه علامه طباطبائی در جایگاه دبیر علمی «اولین همایش مسائل اجتماعی زنان» با بیان اینکه یکی از اصل‌های مهم این همایش توجه به پژوهشگران نسل جوان است، گفت: سعی کردیم در این همایش به همه صداها و گفتمان‌ها اجازه شنیده شدن دهیم و ترکیب پنل‌ها را به گونه‌ای بچینیم که صداهای مختلف در کنار یکدیگر شنیده شود.


به گزارش عطنا، «اولین همایش مسائل اجتماعی زنان» به همت دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی با همکاری دیگر دانشگاه‌های علوم انسانی کشور و مراکز تخصصی مطالعات زنان با حضور جمعی از استادان و دانشجویان متخصص حوزه مطالعات زنان دوشنبه، 10 اردیبهشت در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی آغاز شد.


دکتر محمدتقی کرمی‌، عضو هیئت علمی گروه مطالعات زنان دانشگاه علامه طباطبائی در جایگاه دبیر علمی «اولین همایش مسائل اجتماعی زنان» در مراسم «افتتاحیه» این همایش ضمن ابراز امیدواری برای تداوم این همایش گفت: توجه به مسائل زنان با مزیت نسبی صورت‌بندی شده است.


وی افزود: گروه زنان دانشگاه علامه طباطبائی که از سال 1380 اقدام به پذیرش دانشجو کرده است، یکی از منظم‌ترین گروه‌های مطالعات زنان در ایران است. بنابراین دانشگاه علامه طباطبائی در جایگاه پیشگام در حوزه زنان شایسته برگزاری چنین همایشی را دارد.


دبیر علمی «اولین همایش مسائل اجتماعی زنان» ضمن تشکر از ریاست دانشگاه علامه طباطبائی برای برگزاری این همایش اظهار کرد: کار دبیرخانه «اولین همایش مسائل اجتماعی زنان»  سال 96 آغاز و از دهم آذر ماه 96 مقاله‌ها را پذیرش کردیم و با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شدیم.


کرمی تشریح کرد: 820 پژوهشگر مختلف در قالب نویسنده با دبیرخانه همایش همکاری داشتند، 500 چکیده برای همایش ارسال شد از این بین 400 مقاله پذیرفته شد و 250 مقاله کامل به دست ما رسیده است.


دانشیار مطالعات زنان دانشگاه علامه طباطبائی گفت: برگزاری 11 پنل، پخش مستند، سه کارگاه، یک نشست تخصصی و مراسم اختتامیه از برنامه‌های این همایش دو روزه هستند.


وی با بیان اینکه چند اصل مهم در این همایش اصل قرار داده شده است، گفت: اصل اول اینکه به همه صداها و گفتمان‌ها اجازه ابراز وجود دادیم و ترکیب پنل‌ها به گونه‌ای است که صدا مختلف در کنار یکدیگر شنیده شود. اصل دوم توجه به نسل جوان است؛ این همایش با مشارکت جوانان و زنان برگزار شد.


عضو هیئت علمی گروه مطالعات زنان دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: بنای ما این بود که ضمن احترام به استادان از خود دانشجویان در همایش استفاده کنیم و حتی در موردی مقاله دانشجو به جهت کیفیت بالا جایگزین مقاله دانشیار برای ارائه در پنل‌ها شده است.


کرمی درباره عدم پذیریش برخی مقالات با کیفیت بالا گفت: برخی مقالات با وجود کیفیت بالا به جهت اینکه به مسئله اجتماعی زنان نپرداخته نبودند،  برای همین موضوع همایش نبودند و پذیرفته نشدند.


محمدتقی کرمی‌، دبیر اولین همایش بررسی مسائل اجتماعی زنان در جایگاه دبیر علمی «اولین همایش مسائل اجتماعی زنان» در پایان گفت: همین جا اعلام می‌کنم مقالاتی که برای همایش ارسال شده است تا سال بعد تکیفشان مشخص می‌شود و در ژورنال‌های علمی یا دفترهای همایش به چاپ می‌رسد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار