۱۲ شهريور ۱۳۹۴ ۰۲:۰۵
کد خبر: ۱۷۸۴۰

دکتر حبیب‌الله حلیمی طی گفت‌وگویی با اشاره به جنبه‌های مثبت و منفی شبکه‌های اجتماعی، اظهار کرد: در بروز پدیده شبکه‌های اجتماعی، جنبه‌های مثبتی همچون فرامرزی شدن کسب اطلاعات برای رشد، تعالی و سلامت بشر در مسیر علوم فرهنگی، بهداشتی و اقتصادی قابل توجه است.



وی افزود: در پیام روشنگرایانه اخیر مقام معظم رهبری خطاب به جوانان دنیا، شاهد شکل‌گیری موجی از احساسات حق‌طلبانه مردم در شبکه‌های اجتماعی در نشان دادن واقعیت پیدایش پدیده تروریسم و داعش آمریکایی و صهیونیستی در دنیا بودیم.



استاد دانشگاه مازندران تصریح کرد: مقالات و سخنان آموزنده علمی، فرهنگی، ادبی و اقتصادی در شبکه‌های اجتماعی دارای دو لبه خوب و بد هستند که دشمن در ویژگی منفی آن سرمایه‌گذاری عظیمی انجام داده است.



حلیمی با بیان اینکه استفاده عقلانی و بهینه در کمک به اهداف والای انسانی و رد و بدل کردن اطلاعات علمی نقش به‌سزایی در ارتقای سلامت اجتماعی خواهد داشت، تاکید کرد: استفاده افراطی به‌عنوان سرگرمی و تفریح در کاربری تکنولوژی، دامی برای انحراف نسل جوان خواهد بود.



وی اضافه کرد: دنیای غرب عاشق ما نیست که با سرمایه‌گذاری هنگفت، ساعت‌ها فیلم و سریال در ساعات مختلف شب برای خانواده‌ها تهیه کند، بلکه هدفی شوم را دنبال می‌کنند.



این استاد دانشگاه با بیان اینکه خیانت زوجین و ترویج ابتذال، روابط نامشروع و بی‌بندباری سوغات شبکه‌های ماهواره‌ای است، اذعان کرد: درس فساد، سکس و ابتذال در اتاق‌های فکر دشمن برای انحراف اخلاقی سرمایه‌های ملی کشور از جمله اراده و غیرت ملی و در نهایت استیلا بر جان و مال یک ملت است.



حلیمی در پایان با بیان اینکه نبود امنیت و ایجاد اعتیاد روانی و رفتاری خطر بزرگی است که در استفاده مدیریت نشده از فضاهای مجازی، چراغ خاموش آتش بر امنیت خانواده‌ها، ایجاد فرهنگ منحط بی‌قیدی و بی‌غیرتی را ترویج می‌کند، گفت: چگونه است که تنها 150 میلیون فارسی زبان در دنیا وجود دارد اما 250 شبکه ماهواره‌ای برای تغییر ذائقه فرهنگی و غذایی با ترویج همجنس‌گرایی و راحت شمردن استفاده از مشروبات الکلی، مواد مخدر و خیانت زوجین را عمومی و آسان می‌سازد.




منبع: مشهدسر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار