۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۹۴۸۶

به گزارش عطنا به نقل از نسیم، امیدعلی مسعودی در پاسخ به سوالی در خصوص رقابت شبکه‌های اجتماعی با رسانه‌های رسمی در انتشار اخبار، اظهار داشت:‌ مشکل شبکه‌های اجتماعی صحت و سقم اطلاعات است که ما نمی‌دانیم واقعاً از کدام منبع تولید شده اما در روزنامه‌نگاری سنتی یا رسانه‌های رسمی منبع اخبار مشخص بوده و افراد حرفه‌ای این اخبار را تهیه می‌کنند.


وی ادامه داد: در حال حاضر انتشار مطلب در شبکه‌های اجتماعی به یکی از منابع خبر تبدیل شده است و بسیاری از خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها به استناد این اخبار، اخبار دیگری را منتشر می‌کنند و حتی سایت‌ها مرکزی برای اطلاع‌رسانی شده‌اند در نتیجه نمی‌توان گفت آنچه در فضای مجازی است مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد. در شبکه‌های اجتماعی تولید محتوا صورت می‌گیرد و به دلیل سرعت بالای انتقال اطلاعات جز مستندات قرار می‌گیرند.


عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائیدر پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ممکن است زمانی برسد که شبکه‌های اجتماعی جای رسانه‌های رسمی را در انتشار اخبار بگیرند، تصریح کرد: اصولاً در مطالعه تاریخ رسانه‌ها از زمان آتش و دود تا روزنامه‌ها، کتاب،  رادیو و... زمانی که تلویزیون روی کار آمد گفتند سینما تعطیل می‌شود در صورتی که این اتفاق نیفتاد باید بدانیم رسانه‌ها همواره یکدیگر را تکمیل می‌کنند، شبکه‌های اجتماعی نیز مکمل رسانه‌های رسمی هستند.


وی افزود: تولید محتوا امری است که در همه رسانه‌ها جریان دارد اما تفاوت شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های رسمی در حرفه‌ای‌گرایی و مسئولیت اجتماعی است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار