۲۳ اسفند ۱۳۹۶ ۱۸:۳۲
کد خبر: ۱۷۷۹۱۷
مراسم رونمایی از دو کتاب جدید در حوزه زبان‌شناسی در دانشکده ادبیات

طی مراسمی با حضور نویسندگان و  استادان دانشگاه از  کتاب‌های «آشنایی با زبان‌شناسی پیکره‌ای‌»  و «‌راهنمای آوانویسی و واج‌نویسی به زبان فارسی» رونمایی شد.


به گزارش عطنا، در این مراسم که دوشنبه، 14 اسفندماه به همت مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی در سالن شهید مطهری دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، دکتر کوروش صفوی، عضو گروه زبان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبائی و دکتر امیر زندمقدم، رئیس مرکز انتشارات و چاپ دانشگاه علامه طباطبائی به همراه آزاده میرزائی و گلناز مدرسی قوامی، نویسندگان این کتاب‌ها، حضور داشتند.


دو کتاب جدید انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی که در این مراسم معرفی شدند، از مجموعه ۱۰ جلدی «تک نگاشته‌های زبان‌شناسی‌‎» شامل «‌آشنایی با زبان‌شناسی پیکره‌ای‌» و « راهنمای آواشناسی و واج شناسی در زبان فارسی‌» بودند.


سرپرستی و نظارت بر نگارش و تدوین این مجموعه با «کوروش صفوی» استاد برجسته زبان‌شناسی دانشگاه علامه طباطبائی بوده است؛ صفوی ترجمه کتاب گران‌سنگ «دوره زبان‌شناسی عمومی» از فردینان دوسوسور و چند کتاب دیگر را بر عهده داشته و از این طریق خدمات شایانی را به جامعه علمی زبان‌شناسی کشور عرضه کرده است.


بنا بر شنیده‌ها دو جلد دیگر این مجموعه هم شامل،‌ «‌مجاز در زبان فارسی‌» نوشته دکتر  راحله گندم‌کار و«‌دستور زبان فارسی باستان‌» نوشته دکتر احسان چنگیزی، در شرف انتشار هستند و به زودی به بازار عرضه می شوند؛ همچنین مجموعه « مطالعات ترجمه‌» که با سرپرستی و نظارت دکتر فرزانه فرحزاد استاد مطالعات ترجمه دانشگاه علامه طباطبائی در حال انجام است، مجموعه‌ای ۶ جلدی و تخصصی در ترجمه بوده که قرار است، توسط انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی منتشر شود.


مجموعه کتب تخصصی «آزفا» دیگر طبع آزمایی دانشگاه علامه در عرصه تخصصی زبان شناسی و شامل ۱۰ عنوان است که اولین عنوان آن توسط دکتر محمد دبیر مقدم استاد دانشگاه علامه طباطبائی تهیه شده و در بهار سال آینده منتشر خواهد شد.


گفتنی است برای تهیه کتاب‌های انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی در هر جای ایران که باشید، می‌توانید به سامانه اینترنتی و آنلاین انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی http://book.atu.ac.ir/ مراجعه کرده و کتاب موردنظر خود را سفارش دهید.


عکس: مسعود پناهی-عطنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار