۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ۱۰:۱۱
کد خبر: ۱۷۶۸۶۴
کاشت درخت توسط استادان و دانشجویان دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی

در آستانه هفته منابع طبیعی مراسم درختكاري توسط گروه اقتصاد کشاورزی و محیط‌زیست دانشكده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی در این دانشکده برگزار شد.


به گزارش عطنا، در این مراسم که 14 اسفندماه برگزار شد، حسن طائی، رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی و محمود افراخته شهردار ناحیه 5 منطقه 6 تهران و جمعی از استادان و اعضای هیئت علمی حضور داشتند.


دكتر سمانه عابدي، عضو هیئت علمی گروه کشاورزی و محیط زیست دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی و مسئول برگزاري مراسم روز درختکاری در این دانشکده، بیان کرد: منابع طبیعی به دلیل دارا بودن اهمیت اقتصادی، یکی از شاخص‌های مهم در توسعه پایدار محسوب می‌شود.


وی درباره همین موضوع تصریح کرد: به‌طوری‌که نقش این منابع در توسعه هم به عنوان نهاده و هم به عنوان ستاده مطرح است و این در حالی است که یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور در این زمینه، تخریب کمی و کاهش کیفیت منابع طبیعی در کشور است.


عابدي اضافه کرد: از جمله مواردی که منجر به این مشکلات می‌شود، پایین بودن دانش و فرهنگ عمومی اقشار مختلف جامعه در جهت حفاظت از منابع طبیعی است و در این زمینه ارتقا سطح آگاهي مردم نسبت به حفظ، بهره‌برداری اصولی و احیای منابع طبیعی و جلب مشارکت آنها در زمینه بهره‌برداری بهینه از این منابع لازم و ضروری است.


عابدي با بیان اینکه موفقیت در توسعه پایدار و حفظ منابع طبیعی در درجه اول به افزایش مشارکت مردم در جامعه بستگی دارد، گفت: در این زمینه دانشگاه‌ها و دانشجویان تضمینی بر بهبود فرآیند فرهنگ‌سازی حفاظت و بهره‌برداری اصولی از منابع بخش‌هاي مختلف جامعه است.


عضو هیئت علمی گروه کشاورزی و محیط زیست دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد: تجربه ثابت کرده است که حضور جوامع دانشجویی در مسایل مختلف، منجر به ایجاد تحولات اساسی در آن حوزه  می‌شود و بزرگداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، ضمن ارتقا آگاهی و دانش دانشجویان، زمینه ترویج و فرهنگ سازی صیانت از منابع طبیعی به عنوان میراث ملی را در میان جوامع دانشگاهی، فراهم می‌کند.


گفتنی است در مراسم روز درختکاری در دانشکده اقتصاد و علوم ریاضی و رایانه دانشگاه علامه طباطبائی 12 اصله نهال توسط مسئولان و دانشجویان در محوطه مرکزی این دانشکده غرس شد.



عکس: زهرا اسحاقیان‌راد - عطنا




 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار