کرسی ترویجی عباس اسدی، استاد روزنامهنگاری دانشگاه علامه طباطبائی با موضوع «داربستبندی خبر» در دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
به گزارش عطنا، در این کرسی که سهشنبه، 24 بهمنماه برگزار شد، دکتر رضا صابری، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی و دکتر حسن مجیدی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) به عنوان ناقدان نظریه حضور داشتند و مدیریت جلسه بر عهده دکتر رحمان سعیدی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی بود.
عباس اسدی با بیان این نظریه میگوید: «داربست بندی خبر» برای مفسر نقش هدایتگری مخاطب و آسان سازی فهم رویدادها قائل است و معتقد است که مخاطبان فهم و دانش خویش را درباره رویدادها و پدیده ها با کمک ژانرهای تفسیری به دست می آورند. بدین صورت که، هنگامی که مخاطب با اطلاعات جدید مواجه می شود، آنها را با اندیشه ها و تجربیات خود سازگار می کند و ممکن است آنچه را که به آن اعتقاد دارد، تغییر دهد یا اطلاعات جدید را بی ربط تشخیص دهد و از آن دست بکشد. در هر حال مخاطب فعالانه فهم خویش را کامل یا خلق می کند. در واقع، داربست بندی خبر موجب تغییر مصرف کننده خبری می شود. یعنی به جای تأکید بر مرور تیتر و لید خبر (مطلب)، بر راهبردهای اکتشافی مخاطب درباره رویداد تاکید می کند.