۰۴ بهمن ۱۳۹۶ ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۶۷۶۴۹
mosahebe

پرسشگری کار اصلی خبرنگار است و پرسش به معنای جسارت نیست که خبرنگار از بابت آن مکرر عذرخواهی کند. وظیفه مصاحبه‌کننده، قول گرفتن از مصاحبه‌شونده نیست! وظیفه خبرنگار پرسیدن سوال و گرفتن پاسخ شفاف است.


به گزارش عطنا، محسن ماندگاری در یادداشتی کوتاه به بررسی نکته‌های برجسته مصاحبه رشیدپور با رئیس جمهور پرداخته است که در ادامه می‌خوانیم؛


مصاحبه‌کننده، مخصوصا برای مصاحبه با رئیس جمهور باید اطلاعات کامل و بی نقصی در حوزه‌های مرتبط با سوالات خود داشته باشد.


او دستکم دو بار اطلاعات غلط پرسید و با تذکر مصاحبه‌شونده رو به رو شد؛ اعلام رقم سی میلیون خانوار خسارت دیده از موسسات اعتباری و اشتباه گرفتن صندوق توسعه ملی با صندوق‌ها و موسسات مالی اعتباری از جمله این اشتباهات بود.


رشیدپور در ۹ سوال خود حداقل ۷ بار به رئیس جمهور جسارت  و هر بار هم از رئیس جمهور از بابت آنچه خودش آن را جسارت خواند عذرخواهی کرد. پرسشگری کار اصلی خبرنگار است و پرسش به معنای جسارت نیست که خبرنگار از بابت آن مکرر عذرخواهی کند.


وظیفه مصاحبه‌کننده، قول گرفتن از مصاحبه‌شونده نیست! وظیفه خبرنگار پرسیدن سوال و گرفتن پاسخ شفاف است. رشیدپور در جای جای مصاحبه، رسالت خود را قول گرفتن از رئیس جمهور تعریف کرده بود.


پوشش مجری تلویزیونی آن هم در یک مصاحبه رسمی تابع قواعد و استانداردهایی است. پوشیدن کت برفکی با لباس یقه اسکی، مصاحبه را متفاوت نمی‌کند. لباس غیررسمی حتی برای گفت و گو با شخصیتی استانداردگریز چون احمدی‌نژاد هم مناسب نیست چه رسد به روحانی.


هنوز هم متوجه نشده‌ام آقای رشیدپور استاندارد جهانی ۶۰دقیقه را برای مصاحبه از کجا آورده بود؟


با این همه، مصاحبه دوشنبه شب رشیدپور با رئیس جمهور احتمالا بهترین مصاحبه تلویزیون با روسای جمهور در ۱۳ سال گذشته بوده؛ هم موفقیتی برای تلویزیون و هم دفتر رئیس جمهور.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار