مدیرگروه روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی با تأکید بر اینکه خبر خوب منجر به پویایی در جامه میشود، گفت: اگر رسانهها بخواهند به جامعه و کشور امید بدهند، روی اخبار خوب تمرکز کنند.
به گزارش عطنا، حسینعلی افخمی در گفتگو با فارس، درباره تأثیر خبرخوب در جامعه و افزایش خبرهای بد و ناامیدکننده گفت: خبر عبارت است از هر چیزی که به درد مردم بخورد یا به عبارت دیگر هر آنچه که خیر و منافع عمومی در آن باشد را خبر مینامند که این موضوع میتواند مرگ یا تولد یک نفر و یا شاید خبر سیل باشد که میتواند موجب برکت برای آن فردی که خانهاش را آب برده، شود؛ چراکه مردم با شنیدن این خبر به کمک وی میشتابند.
وی افزود: خبر آن چیزی است که مردم به هر شکل در آن حضور داشته باشند و اگر مطالب یا مصاحبهای از یک مسئول و یا یک مقام کشوری بهعنوان خبر منتشر میشود، قطعاً باید منافع مردم در آن نهفته باشد.
رسانه اگر بخواهد روحیه یا امید دهد، بر اخبار خوب تمرکز میکند که در این راستا میتوان به تلویزیون و رادیو که وسیله سرگرمی محسوب میشود، اشاره کرد که در آخر هفته با انتشار اخبار خوب در این مسیر گام برمیدارد.
مدیرگروه روابط عمومی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه تصریح کرد: امکان دارد در یک روز همه اخباری که در یک رسانه منتشر میشود، خبر بد باشد که عدهای از آن ناراحت شوند، اما باید بدانیم که خبر همیشه دو جهت دارد که یا عدهای دوست ندارند اطلاعاتی به بیرون درز کند یا دوست دارند درباره اتفاقات بد اطلاعاتی بهدست آورند.
افخمی اظهار داشت: رسانه اگر بخواهد روحیه یا امید دهد، بر اخبار خوب تمرکز میکند که در این راستا میتوان به تلویزیون و رادیو که وسیله سرگرمی محسوب میشود، اشاره کرد که در آخر هفته با انتشار اخبار خوب در این مسیر گام برمیدارد.
وی افزود: خبر خوب منجر به پویایی جامعه میشود، ضمن اینکه آن فردی که نماینده مجلس بوده و یا کرسی سیاست را در اختیار دارد باید بداند که این کار استرسزا است، لذا رسانه باید کاری کند که این اضطراب و اقدامات متولیان امر به جامعه منتقل نشود.
مدیرگروه روابط عمومی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه گفت: رسانه بر اساس رسالت خبری خود باید تغییر و تحولات سریع دنیا را رصد کند و اگر سکونی هم در جایی مشاهده کرد، باید بکوشد دلیل این امر را جویا شود.