۱۶ دی ۱۳۹۶ ۱۱:۱۶
کد خبر: ۱۶۵۳۸۹
hoghoogh-daneshjooyi-23

معاون سازمان امور دانشجویان از آغاز ارزیابی داوری مرحله کشوری جشنواره دانشجوی نمونه خبر داد و گفت: بر اساس اعلام دفتر ریاست جمهوری این جشنواره نیمه دوم بهمن ماه برگزار می‌شود.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، ابوالحسن ریاضی با اعلام این مطلب اظهار کرد: ثبت نام «بیست و ششمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه» که از نیمه دوم مهرماه آغاز شده بود، روز چهارشنبه سوم آبان ماه پایان پذیرفت و در مجموع ۴ هزار و ۶۲۴ نفر در این جشنواره ثبت نام کردند که تنها ۱۶۱۶ نفر موفق شدند مدارک خود را در سامانه بیست و ششمین جشنواره دانشجوی نمونه ثبت کنند.


وی در ادامه تصریح کرد: از کل تعداد ثبت نام کنندگان بیست و ششمین جشنواره دانشجوی نمونه، تعداد ۱۰۶۱ نفر آنها از دانشجویان دانشگاه‌های وزارت علوم و تعداد ۵۵۵ نفر نیز از دانشجویان دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت بهداشت هستند.


معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان گفت: دانشگاه‌ها تا ۲۵ آبان ماه فرصت داشتند نتایج داوری خود را به وزارت خانه‌های بهداشت و علوم ارسال کنند تا در نهایت این داوری در سطح وزارتخانه صورت بگیرد .


وی تاکید کرد: بطور کلی تعداد ۹۱ نفر به مرحله دانشگاهی راه یافته و به وزارت علوم معرفی شدند که پس از داروی مرحله کشوری تعداد ۲۷ نفر برگزیده می‌شوند.


معاون سازمان امور دانشجویان  از آغاز مرحله ارزیابی نتایج داوری کشوری جشنواره فوق خبر داد و گفت: در حال حاضر در مرحله ارزیابی نتایج داوری کشوری هستیم در این مرحله یکبار دیگر نمرات ارزیابی دانشگاه‌ها مورد ارزیابی کشوری قرار می گیرد و نتایج آن به کمیته جشنواره ابلاغ می شود تا آنها 27 نفر را انتخاب می کنند.


دکتر ریاضی گفت: "ویژگی‌های فرهنگی" دانشجوی نمونه، شامل فعالیت‌های قرآنی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی، هنری و ادبی و ایثارگری است و "ویژگی‌های علمی" شامل فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی می‌شود. شئون اجتماعی نیز که شامل مسئولیت‌پذیری، اعتقادات مذهبی، رعایت قوانین و ضوابط است از جمله مواردی است که در انتخاب دانشجوی نمونه شامل دریافت امتیاز است.


دکتر ریاضی تاکید کرد: دانشجویان برای شرکت در جشنواره باید دارای حداقل معدل برای کارشناسی(۱۶)، کارشناسی ارشد(۱۷)، کارشناسی ارشد پیوسته و دکتری حرفه ای(۱۶)، دکتری تخصصی (۱۷) و دکتری تخصصی بالینی(۱۵) باشند.


به گفته معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان، دانشجویانی که در المپیادهای علمی موفق به کسب رتبه شده‌اند، امتیاز افزوده دریافت خواهند کرد و دانشجویان دارای مدارک بین المللی زبان نیز بر اساس نمره دریافتی آن مدرک امتیاز کسب خواهندکرد. در ضمن تمامی موارد پژوهشی باید مرتبط با رشته و مقطع تحصیلی دانشجو باشد.


وی تاکیدکرد: براساس اصلاحیه آئین نامه جشنواره دانشجوی نمونه، دانشجویان فعال فرهنگی که در برگزاری نمایشگاه، اجرای نمایش، ساخت فیلم فعالیت داشته‌اند به ازای ارزش اثر تولیدی از یک تا دو امتیاز را دریافت خواهند کرد. همچنین دانشجویانی که در اردوهای جهادی و هجرت و .. مشارکت داشته‌اند مشمول دریافت امتیاز و دانشجویانی که در برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی به شرط دریافت مجوز به صورت فردی فعالیت کنند، نیز شامل دریافت امتیاز خواهند شد.


معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس درخواستی که از دفتر ریاست جمهوری داشتیم بیست و ششمین جشنواره دانشجوی نمونه کشور نیمه اول بهمن ماه در ساختمان ریاست جمهوری برگزار می شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار