۱۲ دی ۱۳۹۶ ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۶۴۶۲۶
AKHLAGH DAR FEGHH (3)

 بصیری در نشست راهبرد قرآن در پیشگیری و بهبود بحران‌های حقوقی و اجتماعی با نهادینه کردن حقوق والدین گفت: خداوند حقوق والدین را یک معیار در سنجش سلامت حقوقی جامعه قرار داده است.


به گزارش عطنا، نشست راهبرد قرآن در پیشگیری و بهبود بحران‌های حقوقی و اجتماعی به مناسبت هفته پژوهش 20 آذرماه در دانشکده الهیات دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


در این نشست، دکتر حمیدرضا بصیری، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه بحران‌ها و معضلات حقوقی چون نادیده انگاری حق الناس، رشوه و پارتی و نیز طلاق زیبنده آرمان ها و باورهای فکری جامعه ما نیست، گفت: بسیاری از بحران های اجتماعی ما نظیر بیکاری، جمعیت، بیمه و امثال آن نیز ریشه در آسیب‌های حقوقی دارد.


عضو گروه آموزشی فقه و مبانی حقوق این دانشگاه اضافه کرد: سفارش‌های بسیار و موکد خداوند نسبت به حقوق والدین تنها برای امنیت یافتن حقوق آن دو نفر نیست بلکه به نظر می رسد خداوند از رهگذر این همه توصیه نسبت به حقوق والدین می خواهد تا ضریب امنیت حقوقی جامعه را بالا ببرد. زیرا اجتماعی که نتواند طبیعی و وجدانی ترین حق انسانی که حق والدین می باشد را به انجام برساند؛ امید اندکی است که آن جامعه بتواند نسبت به ادای حقوق افراد دیگر توفیق بیابد.


دکتر بصیری در پایان سخنان خود تاکید کرد: با این برداشت قرآنی و روایی، حقوق والدین فشار سنج سلامت روابط حقوقی در یک جامعه می باشد و تقویت نهاد خانواده و در راس آن نهادینه کردن حق والدین منجر به تضمین بیشتر سلامت در مناسبات حقوقی جامعه می شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار