۲۸ شهريور ۱۳۹۶ ۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۴۰۱۵۴
neshast afghanestan rahbord mantaghei (22)

مشاور وزیر امور خارجه ایران گفت: سه نشست با موضوع «همکاری های منطقه ای درباره افغانستان، نشست دوم درباره آسیای مرکزی و نشست سوم درباره خلیج فارس و آسیای غربی است که نشست آسیای مرکزی» در دهم مهر و نشست «خلیج فارس و آسیای غربی» در هفدهم مهرماه در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار خواهد شد.


به گزارش عطنا، نشست تخصصی «افغانستان؛ سرزمینی برای همکاری‌های منطقه‌ای» با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در روز  دوشنبه، ۲۷ شهریور ۹۶ در سالن نشست‌های دانشکده حقوق و علوم‌سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی به همت پژوهشکده فرهنگ‌پژوهی دانشگاه علامه طباطبائی با همکاری دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی و وزارت امور خارجه برگزار شد.


سید رسول موسوی در افتتاحیه این نشست گفت: سه نشست همکاری های منطقه ای درباره افغانستان، نشست دوم درباره آسیای مرکزی و نشست سوم درباره خلیج فارس و آسیای غربی است که نشست آسیای مرکزی در دهم مهر و نشست خلیج فارس و آسیای غربی در هفدهم مهرماه در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار خواهد شد.


مشاور وزیر امور خارجه ایران افزود: مانند همین سه سمینار با همین عناوین در روزهای یکم تا سوم آبان ماه در دفتر مطالعات بین المللی وزارت خارجه به صورت سمینار بین المللی برگزار خواهد شد.


این کارشناس مطالعات امنیت منطقه‌ای با بیان اینکه چالش اصلی امروز کشور مسائل منطقه ای است، اظهار کرد: حتی چالشی که آمریکا در خصوص برجام برای ما ایجاد کرده است و اتهام نقض روح برجام به ایران زده است نیز کم اهمیت تر از مسائل منطقه ای  مسائل منطقه ای است


او اضافه کرد: حتی اتهاماتی که آمریکا علیه پیمان برجام بر ایران می زند نهایتا عمق  آن را باید در مسائل منطقه ای جستوجو کرد.


موسوی با بیان اینکه هدف از هجمه علیه ایران، محدود کردن ایران است، گفت: اکثر کشورهای منطقه بر این اعتقاد اند که دست ایران در منطقه باز شده و بنابراین در تلاش برای محدود کردن ایران در منطقه هستند، اکثر رقبای منطقه ای، اگر دشمن ما نباشند در موضع مخالف ما هستند.


او با اشاره به برنامه دولت دوازدهم و دستگاه سیاست خارجی بیان کرد: برنامه دولت دوازدهم و دستگاه سیاست خارجی ما برای مسائل منطقه  ای و همسایه ای  اولویت خاصی قائل است و اگر مصاحبه های رئیس جمهور،  وزیر امورخارجه ، مطالبی که در مجلس مطرح شده و نظرات کارشناسان را مرور کنیم می بینیم اکنون دو گفتمان ایران و همکاری های منطقه ای  و گفتمان مقابلش محدود کردن ایران را در منطقه وجود دارد.


سفیر پیشین ایران در فنلاند با بیان اینکه دو گفتمان همکاری های منطقه ای و عدم همکاری مقابل هم هستند، اظهار کرد:  امید ما این است که از طریق بحث های دانشگاهی به دستگاه سیاست خارجی در تقویت گفتمان همکاری های منطقه ای یاری برسانیم و جایگاهی برای کشورمان ترسیم کرده و بتوانیم با بحث دانشگاهی و علمی- تحقیقاتی به دستگاه سیاست خارجی کمک کنیم.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (3)

مدیریت فضای مجازی در ترکیه و امارات چگونه است؟

چندین سال است که در امارات کلیه سرویس‌های انتقال صوت با پروتکل اینترنت ممنوع بوده و برنامه‌هایی مانند واتس اپ، وایبر، تانگو، فیسبوک مسنجر، ایمو، لاین، کیک مسنجر، تلگرام و فیس تایم مسدود هستند.
استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید
گفتگوی اختصاصی عطنا با هوندا فَن

استاد دانشگاه شانگهای از برجام و روابط ایران و چین می‌گوید

دنیای کنونی نسبت به جهان 2006-2010 تغییرات زیادی کرده است؛ این امر بر توسعه برخی از روابط بین المللی هم تاثیر گذاشته است. من شخصا فکر می کنم بهترین نتیجه برای ایران این است که این مسئله را در اسرع وقت...
علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

علت افزایش مهاجرت در میان نخبگان چیست؟

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نوسانات وضعیت اقتصادی و نداشتن امید به حل مشکلات که دلیل مهاجرت است با جوان‌گرایی و به کارگیری نسل جوان در ساختار‌های نظام کشور باعث پویایی و کاهش مهاجرت می‌شود.»
در افغانستان چه خبر است؟
ملازهی در گفتگو با عطنا بررسی کرد

در افغانستان چه خبر است؟

يك کارشناس مسائل افغانستان معتقد است: «طالبان می‌کوشد تا با حملات نظامی سهم بیشتری از قدرت در افغانستان را به خود اختصاص دهد؛ در حالی که در ایران یک ارزیابی واقع بینانه از تحولات افغانستان وجود ندارد.»
پر بازدیدها
آخرین اخبار