۱۸ شهريور ۱۳۹۶ ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۳۸۳۷۷
titr10 (41)

مسئول خانه نشریات دانشگاه علامه طباطبائی با اعلام اینکه 6 اثر از دانشگاه علامه طباطبائی در جشنواره تیتر 10 موفق به کسب رتبه برتر شدند از فرایند داوری دهمین جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی انتقاد کرد.


علیرضا قنبری، کارشناس نشریات دانشگاه علامه‌طباطبائی در گفت‌وگو با خبرنگار عطنا با بیان اینکه خانه نشریات دانشگاه علامه‌طباطبائی حدود 900 اثر و نشریه به دبیرخانه دهمین جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی(تیتر10) ارسال کرده بود، گفت: از این تعداد 10 نامزد نهایی برای دریافت جوایز داشتیم که 6 اثر موفق به کسب رتبه اول تا سوم شدند.


او اضافه کرد: 37 هزار اثر از 834 دانشگاه وزارت علوم، وزارت بهداشت و آزاد به تیتر 10 ارسال شده بود که از میان این تعداد دانشگاه علامه‌طباطبائی موفق شد 6 رتبه برتر کسب کند.


قنبری در پاسخ به این سؤال که نسبت به جشنواره قبلی وضعیت دانشگاه علامه‌طباطبائی چه تغییری داشته است نیز گفت: در جشنواره تیتر 9 حدود 14 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده بود که دانشگاه علامه‌طباطبائی در آن 9 رتبه برتر داشت البته کسب 6 رتبه در میان 37 هزار اثر مطلوب ما نیست و از نشریات دانشگاه علامه انتظار بیشتری می‌رود.


مسئول خانه نشریات دانشگاه علامه‌طباطبائی اضافه کرد: به گفته مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت تعداد نشریات دانشگاه‌های این وزارت‌خانه رشد دوبرابری داشته و همین عامل باعث شد تا آثار ارسالی به جشنواره تیتر 10 نیز افزایش یابد.


او با بیان اینکه مشکلاتی در فرایند داوری وجود داشته است، اظهار کرد: وزارت بهداشت که برگزار کننده این جشنواره بود در کنار این رویداد ملی، جشنواره درون دستگاهی خود را هم به صورت موازی و همزمان با تیتر 10 برگزار کرد و تمام اثرهایی که در جشنواره داخلی رتبه آورده بودند به جشنواره ملی بین دستگاهی راه یافتند به نظر من این کار اشتباهی بود و نباید به صورت موازی جشنواره ملی را کنار جشنواره درون دستگاهی برگزار می‌کردند.


قنبری با اشاره به اینکه به نظر می‌رسید همه کارهای تیتر 10 بدون هماهنگی و مشورت با وزارت علوم انجام شده بود، افزود: از طرف دیگر یک نوع رهاشدگی در جشنواره دیده می‌شد؛ گویی کارشناسان وزارت علوم در این دوره رها شده و تعامل و مشارکت مناسبی بین وزارت علوم و بهداشت برقرار نبود.


او افزود: بهتر بود نامزدهای نهایی دریافت جوایز هم که موفق به کسب رتبه برتر نشدند، شایسته تقدیر اعلام شوند تا دانشجویانی که از شهرهای مختلف به این جشنواره آمده بودند دست خالی به شهر خود باز نگردند.



یک تذکر به نشریات دانشجویی



قنبری با اشاره به اینکه در حال حاضر 87 نشریه فعال در دانشگاه علامه‌طباطبائی وجود دارد، گفت: البته برخی از آنها ترتیب انتشارشان را رعایت نمی‌کنند که ما تذکری به 15 نشریه دادیم که ترتیب انتشار را رعایت کنند همچنین به 7 نشریه که حدود 6 ماه از دریافت مجوزشان گذشته اما هنوز اولین شماره‌شان را منتشر نکرده‌اند تذکر دادیم اگر نشریه آنها در زمان مقرر چاپ نشود، مجوزشان باطل می‌شود.


این کارشناس نشریات دانشگاه علامه‌طباطبائی در پاسخ به این سؤال که چه برنامه‌هایی برای بهبود وضعیت نشریات دانشجویی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: اینکه دانشجویان با خانه نشریات آشنایی ندارند و ما باید خانه نشریات را به دانشجویان معرفی کنیم، که نیاز است تبلیغات ما بیشتر شود.


او اضافه کرد: ما در بخش آموزش روزنامه‌نگاری موفق بودیم، یک سری طرح‌های آموزشی الزامی برای دانشجویان فعال در عرصه نشریات بوده سال گذشته نیز جشنواره نشریات داخلی را برگزار کردیم که یکی از کارهایی است که باعث بالا بردن کیفیت نشریات می‌شود.


قنبری با بیان اینکه خانه نشریات در سال‌های گذشته آموزش‌های تکمیلی روزنامه‌نگاری هم برگزار کرده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه استقبالی از سمت دانشجویان دیده نمی‌شود که بخواهیم این دوره‌ها را بیشتر کنیم، ما باید دانشجویان را به سمت آموزشی‌های بیشتر و تخصصی هدایت کنیم بر همین اساس برای ترم آینده هم کارگاه‌هایی پیش‌بینی شده که دانشجویان به صورت تخصصی آموزش‌هایی را ببینند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار