۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ۰۴:۱۶
کد خبر: ۱۳۳۸۶۷
dowlat rohani kabine

زهرا اسمعیلى خاطرنشان کرد: اشرف بروجردی، رئیس کمیته ستاد بانوان روحانی در آستانه انتخابات اذعان کرد که «ما در حال تلاش برای برگشت به دوره اصلاحات و زمانی هستیم که زنان مدیریت لایه‌های پایین را تجربه کنند و در مدیریت‌های کلان کشور از آن‌ها به درستی استفاده شود، ما در حال حاضر سنگ محکی برای زنان در دولت یازدهم زدیم که در دولت دوازدهم بتوانیم شاهد این خواسته ها باشیم.»


به گزارش عطنا به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، زهرا اسمعیلى (مسئول واحد خواهران انجمن اسلامى دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائى) در زمینه عدم ورود زنان به کابینه دولت دوازدهم گفت: امام خمینى(ره) توجه ویژه اى به اهمیت جایگاه زنان در جامعه، تربیت نسل هاى آینده و آشکار کردن حقوق و موقعیت آنان از منظر اسلام  داشتند که با تاکید بر اجرای این حقوق به موضوع ضرورت ادای دین جامعه نسبت به بانوان پرداختند. این مهم در فرازهایى از بیاناتشان مشهود است که مى فرمایند: - زنان باید در مقدرات اساسی کشور دخالت کنند.


او تاکید کرد: امام خمینی(ره) همواره درباره نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی بر این مساله  تاکید داشتند که "ما نهضت خودمان را مدیون زن‌ها می دانیم " ذکر همین نکته برای بیان نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی از هر کلامی رساتر است. زنانى که با حجاب خوب وارد صحنه مبارزه شدند و در انقلاب سال 1357 با تمام وجود پا در صحنه  نهادند. بنابراین از تأثیرگذارى این ظرفیت عظیم نمى توان چشم پوشى کرد.


فعال دانشجویی انجمن اسلامی دانشگاه علامه ادامه داد: یکی از موضوعاتی که از همان دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مطرح بود، حضور زنان در دولت دوازدهم بود؛ موضوعی که محل نقد برخی فعالان حوزه زنان و موافقان حضور زنان در سطح مدیریت عالی کشور بوده است. از آن جا که اصلاح طلبان انتخابات ریاست جمهورى را فرصت مناسبى براى بازگشت به سیاست مى دانستند، خود زیر چتر آقاى روحانى رفته و با تجمیع آراء قشر عظیمى از زنان، براى پیروزى این کاندیدا تلاش کردند.


وی خاطرنشان کرد: اشرف بروجردی، رییس کمیته ستاد بانوان روحانی در آستانه انتخابات اذعان کرد که "ما در حال تلاش برای برگشت به دوره اصلاحات و زمانی هستیم که زنان مدیریت لایه‌های پایین را تجربه کنند و در مدیریت‌های کلان کشور از آن‌ها به درستی استفاده شود. ما در حال حاضر سنگ محکی برای زنان در دولت یازدهم زدیم که در دولت دوازدهم بتوانیم شاهد این خواسته ها باشیم."


اسماعیلى در پایان نیز گفت: گویا این حرف ها به خوبى نزد زنان بنفش پوش که فکر مى کردند کلید روحانى برای حل مشکلاتشان خواهد چرخید، خریدار داشت. حسن روحانی کابینه خود را از کسانی تحویل گرفت که انتظار داشتند سهمیه‌ای برای زنان توانا در نظر گرفته شده باشد. اما در مقابل با وزرایی "صد درصد مردانه" مواجه شدند؛ آقاى روحانی از سال ۹۲ در شعارهایش لزوم بهره مندی از مدیریت زنان در جامعه را مطرح مى کرد و در انتخابات اخیر و بعد از حضور نسبتا پررنگ زنان در لیست امید مجلس و شورای شهر و وعده حمایت از مطالبات مطرح شده زنان، انتظار مى رفت روند استفاده از مدیریت زنان در عالی‌ترین سطح وزارتخانه‌ها دچار تغییر شود تا جایى که در گمانه زنی های اصلاح طلبان و حتی خانم مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان، انتخاب حداقل سه وزیر زن در کابینه دوازدهم پیش بینى شده بود. تولد دولت دوازدهم به نوعى مى تواند مدیون زنانى باشد که به امید تحقق وعده‌هایى چون تخصیص سهمى درخور در کابینه به خصوص وزارت خانه ها به زنان، پای صندوق های رای آمدند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار