۱۷ مرداد ۱۳۹۶ ۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۳۲۲۵۱
khaniki-8

مدیر گروه علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به لزوم توجه جدی به زمینه‌های حرفه‌ای خبرنگاری، تأکید کرد:‌ باید ببینیم در مسائل مشترک حوزه حرفه‌ای روزنامه‌نگاری و رشته‌های ارتباطی چه چیزهایی وجود دارد و این شکاف نظری و حرفه‌ای بین روزنامه‌نگاری تجربی و علمی را کاهش دهیم.


هادی خانیکی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار عطنا ، ضمن تبریک 17 مردادماه، روز خبرنگار، گفت: این روز نمادی نه فقط برای توجه به خبرنگار، بلکه برای فراهم کردن زمینه‌های حرفه‌ای چون آموزش و برطرف کردن کمبود‌ها در این عرصه است.


وی افزود: از جمله این زمینه‌ها و توجه به عرصه خبرنگاری این است که باید ببینیم چه کمبودهایی در زمینه نظری و پژوهش وجود دارد.


خانیکی با بیان اینکه به بهانه این روز می‌توان به مسائل حوزه روزنامه‌نگاری توجه بیشتری داشت، گفت: باید ببینیم در مسائل مشترک حوزه حرفه‌ای روزنامه‌نگاری و رشته‌های ارتباطی چه چیزهایی وجود دارد و این شکاف نظری و حرفه‌ای بین روزنامه‌نگاری تجربی و علمی را کاهش دهیم.


رئیس انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات با اشاره وضعیت خبرنگاری در ایران، خاطرنشان کرد: وضعیت خبرنگاری در ایران ترکیبی از فرصت‌ها و تهدیدهایی است که برای آنها وجود دارد و فرصت به میدان آمدن نسل جدید روزنامه‌نگاران و خبرنگاران است که عاشقانه سعی می‌کنند در این عرصه فعالیت کنند.


وی اضافه کرد: تهدید هم این است که خبرنگاران درگیر شغلی پرمخاطره هستند؛ امنیت شغلی و حقوقی کمتری دارند، شرایط‌‌شان آنها را به گونه‌ای محدود می‌کند که آینده برایشان چندان روشن نیست.


مدیرگروه ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه گفت: اکنون روزنامه‌نگاری و خبرنگاری با پرسش‌های جدیدی روبه‌رو است که چطور بین روزنامه‌نگاری سنتی و جدید-شبکه‌ای- جایی برای خودشان باز کنند.


خانیکی در پایان با اشاره وضعیت دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه‌طباطبائی، گفت: استقلال دانشکده می‌تواند چشم‌اندازهای تازه‌ای را هم در زمینه آموزش و هم در زمینه پژوهش برای عرصه حرفه‌ای روزنامه‌نگاری مطرح کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار