۱۶ تير ۱۳۹۶ ۰۳:۰۸
کد خبر: ۱۲۵۸۴۵
Neshast Hamkarihaye moshtarak - Iran - Germany (2)

رئیس اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور، دانشگاه‌های سطح یک را به عنوان بزرگترین مراکز علمی کشور معرفی کرد و گفت: حضور دانشمندان در این مراکز موجب ارائه دقیق‌ترین راهکارها و برنامه‌ها برای حل مسائل و چالش‌های کشور بوده و به لطف برجام، ایجاد ارتباط با دانشگاه‌های معتبر دنیا در حال شکل‌گیری است.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، دکتر محمود نیلی‌احمدآبادی پنجشنبه 15 تیر در چهاردهمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور که به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران در دانشگاه بوعلی‌سینا همدان برگزارشد، با بیان این مطلب، اظهار کرد: این جلسات صرفا جنبه مشورتی دارد و به منظور هم‌اندیشی و انتقال تجربیات دانشگاه‌ها با یکدیگر تشکیل می‌شود.


وی با بیان اینکه این اجلاس همواره با حضور مسئولان وزارت علوم برگزار شده است، افزود: امروز هم از مسئولان وزارت علوم دعوت شده و در جلسه حضور خواهند داشت.


نیلی‌احمدآبادی با اشاره به آغاز دور دوم ریاست جمهوری دکتر روحانی عنوان کرد: در این جلسه به این موضوع و اینکه اگر لازم است تغییراتی حاصل شود یا روند کنونی مناسب بوده و ادامه داشته باشد،نیز پرداخته خواهد شد.


رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: قرار است آمار و گزارشی از دستاوردهای این اجلاس از بدو تشکیل تاکنون، تهیه شود و در اختیار رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور قرار گیرد.


وی در خصوص انتظاراتی که از دانشگاه‌های سطح یک کشور می‌رود، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود این دانشگاه‌ها برخی از چالش‌های داخلی و خارجی که آموزش عالی کشورمان با آنها مواجه است را حل و فصل کنند.


وی دانشگاه‌های سطح یک کشور را به عنوان بزرگترین مراکز علمی که از حضور دانشمندان برخوردار است، اعلام کرد و گفت: دقیق‌ترین راهکارها و برنامه‌ها را این مراکز ارائه خواهند داد و با تربیت نیروهای متخصص در حوزه‌های علم عملکرد دانشگاه‌ها یکی از با افتخارترین مراکز کشور بوده‌اند.


وی از مشارکت دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های تصمیم‌ساز کشور سخن گفت و تأکید کرد: برخی وزارتخانه‌ها مانند وزارت نفت، همکاری‌هایی را با دانشگاه‌ها آغاز کرده است.


نیلی‌احمدآبادی حضور بیشترین دانشجویان ارشد و دکترا را در 13 دانشگاه سطح یک کشور اعلام کرد و ادامه داد: به لطف برجام ارتباطات با دانشگاه‌های دنیا در حال شکل‌گیری بوده و کشورهایی چون آلمان در جهت تعامل با دانشگاه‌های کشورمان است.


رئیس اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور به برداشته شدن گام‌های مثبتی در راستای ایجاد ارتباطات بیشتر با دانشگاه‌های معتبر جهان اشاره کرد و افزود: برداشتن این گام‌ها در راستای اهداف دیپلماسی و علمی خواهد بود همانگونه که حدود 70 درصد مقالات معتبری که توسط ایرانیان به چاپ می‌رسد، توسط دانشجویان و اعضای هیئت علمی 13 دانشگاه سطح یک کشورمان تولید می‌شود.


وی دانشگاه‌های سطح یک کشور را علاقمند به حل مسائل و توسعه مملکت معرفی کرد و گفت: امیدواریم در دولت آینده دکتر روحانی، دانشگاه‌های سطح یک فعال‌تر و موثرتر بتوانند در وزارت علوم فعالیت کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار