۱۱ تير ۱۳۹۶ ۲۳:۲۷
کد خبر: ۱۲۴۷۹۶
Ashnaei ba Hakamiat Varzesh (1)

نشست تخصصی آشناسی با دادگاه حکمیت ورزش با حضور متخصصان امور حقوق ورزشی، حقوقدانان و اهالی ورزش و رسانه برگزار شد.


به گزارش خبرنگار عطنا،در این نشست تخصصی یک روزه که روز یکشنبه، 11تیرماه با هدف بررسی دادگاه حکمیت ورزش با همکاری موسسه مطالعات حقوق عمومی دانشگاه تهران  و شبکه بین المللی دانشجویان حقوق شعبه ایران (نیلز) در مؤسسه حقوق عمومی دانشگاه تهران برگزار شد، جمعی از حقوقدانان و اهالی ورزش از جمله عباسعلی کدخدایی، استاد حقوق بین‌الملل و رئیس مؤسسه مطالعات حقوق عمومی دانشگاه تهران، علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون فوتبال، رضا جاودانی، حقوقدان و مجری برنامه‌های ورزشی در صدا و سیما و کارشناسان دیگر برگزار شد.
بر اساس این گزارش، در ابتدای این نشست، رضا جاودانی، وکیل دادگستری و عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در افتتاحیه نشست به توضیح مختصری پیرامون روند نگارش ادبیات حقوق ورزشی در ایران پرداخت و اشاره داشت که موضوع پایان‌نامه خود وی نیز به عنوان یکی از نخستین نگارش ها در زمینه حقوق ورزشی در ایران، متمرکز بر مباحث حقوق کیفری در ورزش و دوپینگ بوده است.


جاودانی در ادامه، به ارائه نقدی حقوقی در ارتباط با رأی اخیر کمیته انضباطی فدراسیون والیبال در مورد محرومیت بلند مدت سه ورزشکار تیم ملی بانوان کشورمان پرداخت.
پس از اتمام سخنان جاودانی، پنل اصلی نشست با حضور حقوقدانان ورزشی آغاز به کار کرد.
علی ملیح‌زاده، وکیل دادگستری و محقق حقوق ورزشی، به عنوان سخنران نخست این پنل تخصصی به بررسی روند شکل گیری دادگاه حکمیت ورزش و نحوه ایجاد این دادگاه پراختند.
در ادامه، آرش نجفی از وکلای حقوق ورزشی که تاکنون براى دفاع پرونده‌های تعدادی از موکلان خود دادگاه حکمیت حاضر شده است، به بررسی روند و نحوه رسیدگی در دادگاه حکمیت ورزش به صورت عملی پرداخته و به مواد مهم آیین دادرسی این دادگاه اشاره داشت.
در انتهای این پنل، روزبه وثوق‌احمدی، رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و عضو کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، به بررسی یکی از پر چالش‌ترین و مهم ترین پرونده های اخیر مطرح شده در این دادگاه، یعنی پرونده ماریا شاراپووا، تنیسور مطرح روس پرداخت.


وی با توضیح کامل نکات حقوقی پرونده و روند پرونده، مخاطبان را با جزئیات این پرونده به عنوان یکی از پراهمیت‌ترین پرونده‌ها در دادگاه حکمیت ورزش آشنا کرد.
در قسمت پایانی نشست، علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال به صورت مختصر با نگاهی نقادانه به نگرش موجود در مورد حقوق ورزش در ایران و اهمیت توجه به آن در سطوح مختلف مدیریتی در کشور پرداخت و تنها راه حل‌اين موضوع را تغییر نگرش مدیران نسبت به مقوله حقوق ورزش دانست.
در پایان این نشست، عباسعلی کدخدایی، رئیس موسسه مطالعات حقوق عمومی دانشگاه تهران به تشویق جامعه حقوقی به تمرکز و تخصص در مباحث مختلفی حقوقی پرداخته و در این میان از حقوق ورزشی به عنوان یکی از پراهمیت‌ترین مباحث حقوقی که در کشور ما همچنان به صورت تخصصی در میان جامعه حقوقی کار نشده است، یاد کرد.
کدخدایی با توجه به استقبال کم‌سابقه از این نشست، با بیان این نکته که موسسه حقوق عمومی دانشگاه تهران همکاری و مساعدت های لازم را جهت ادامه داشتن چنین روندى برای علاقه مندان و محققین فراهم خواهد نمود اشاره کرد که چنین استقبالى می‌تواند شروعی برای فعالیت های تخصصى بیشتر توسط جامعه حقوقى در زمینه حقوق ورزش باشد.


متن کامل سخنان مطرح شده در این نشست به زودی در پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علامه طباطبائی ( عطنا ) منتشر خواهد شد.

گزارش تصویری این نشست را در ادامه می‌بینید؛

عکس: افشین عزیزی - عطنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار