۱۰ تير ۱۳۹۶ ۲۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۴۴۵
ruzname dake matbuat

پایگاه بین‌المللی همکاری‌های خبری شیعه «شفقنا» که در ماه‌های اخیر گاهنامه‌های موضوعی به صورت مجله‌ اینترنتی منتشر می‌کند، ویژه‌نامه‌ای درباره‌ی «آینده رسانه‌ها در ایران» با نگاهی به وضع موجود و پیش‌بینی آینده‌ی ممکن و ترجیحی منتشر می‌کند.


به گزارش عطنا به نقل از شفقنا، این ویژه‌نامه را شفقنا رسانه یکی از صفحات تخصصی این پایگاه خبری منتشر می‌کند که حدود چهارسال است در زمینه‌های روزنامه‌نگاری، فتوژورنالیسم، روابط عمومی و ... محتوای تخصصی تولید می‌کند.


مدیریت و اقتصاد رسانه، آموزش روزنامه‌نگاری، توسعه و حقوق رسانه‌ها از دیدگاه اساتید دانشگاه، پژوهشگران و حقوقدانان در این مجله‌ی اینترنتی تجزیه و تحلیل شده است. همچنین تلاش شده تا هر کدام از مصاحبه‌شوندگان بر بخشی از موضوع تمرکز کنند تا مخاطب بتواند هم به صورت جزئی و هم کلی با موضوع ارتباط برقرار کند.


مهدی محسنیان‌راد، استاد علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی، محمدمهدی فرقانی، رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه‌طباطبائی؛ وحید عقیلی، رئیس دانشکده مطالعات رسانه و علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی؛ حسن نمکدوست، مدیر مرکز آموزش و پژوهش همشهری؛ حسن خجسته، عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما؛ علیرضا بختیاری، مدیرمسئول دنیای اقتصاد؛ هادی خانیکی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی؛ امیرحسین دوایی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات؛ محمدباقر انصاری، حقوقدان و عضو هیئت علمی دانشگاه شهیدبهشتی؛ داتیس خواجه‌ئیان، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران؛ داوود نعمتی انارکی، عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما و امیدجهانشاهی، مدیر گروه آینده‌پژوهی رسانه مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما مصاحبه‌شوندگان این ویژه‌نامه هستند.


علاوه بر این‌ها، گفتارهای کوتاه سردبیران رسانه‌های مختلف و نتایج  برخی مهمترین مقاله‌ها و پایان‌نامه‌های آینده‌پژوهی رسانه‌ها بخش دیگری از مطالب این ویژه‌نامه را تشکیل می‌دهند.


گاهنامه‌‌های پیشین شفقنا با موضوع دروغ (اینجا) و مهمترین بحران‌های اجتماعی حال و آینده‌ی ایران (اینجا) منتشر شده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار