پایگاه بینالمللی همکاریهای خبری شیعه «شفقنا» که در ماههای اخیر گاهنامههای موضوعی به صورت مجله اینترنتی منتشر میکند، ویژهنامهای دربارهی «آینده رسانهها در ایران» با نگاهی به وضع موجود و پیشبینی آیندهی ممکن و ترجیحی منتشر میکند.
به گزارش عطنا به نقل از شفقنا، این ویژهنامه را شفقنا رسانه یکی از صفحات تخصصی این پایگاه خبری منتشر میکند که حدود چهارسال است در زمینههای روزنامهنگاری، فتوژورنالیسم، روابط عمومی و ... محتوای تخصصی تولید میکند.
مدیریت و اقتصاد رسانه، آموزش روزنامهنگاری، توسعه و حقوق رسانهها از دیدگاه اساتید دانشگاه، پژوهشگران و حقوقدانان در این مجلهی اینترنتی تجزیه و تحلیل شده است. همچنین تلاش شده تا هر کدام از مصاحبهشوندگان بر بخشی از موضوع تمرکز کنند تا مخاطب بتواند هم به صورت جزئی و هم کلی با موضوع ارتباط برقرار کند.
مهدی محسنیانراد، استاد علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی، محمدمهدی فرقانی، رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامهطباطبائی؛ وحید عقیلی، رئیس دانشکده مطالعات رسانه و علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی؛ حسن نمکدوست، مدیر مرکز آموزش و پژوهش همشهری؛ حسن خجسته، عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما؛ علیرضا بختیاری، مدیرمسئول دنیای اقتصاد؛ هادی خانیکی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی؛ امیرحسین دوایی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات؛ محمدباقر انصاری، حقوقدان و عضو هیئت علمی دانشگاه شهیدبهشتی؛ داتیس خواجهئیان، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران؛ داوود نعمتی انارکی، عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما و امیدجهانشاهی، مدیر گروه آیندهپژوهی رسانه مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما مصاحبهشوندگان این ویژهنامه هستند.
علاوه بر اینها، گفتارهای کوتاه سردبیران رسانههای مختلف و نتایج برخی مهمترین مقالهها و پایاننامههای آیندهپژوهی رسانهها بخش دیگری از مطالب این ویژهنامه را تشکیل میدهند.
گاهنامههای پیشین شفقنا با موضوع دروغ (اینجا) و مهمترین بحرانهای اجتماعی حال و آیندهی ایران (اینجا) منتشر شده است.