۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۱۱۴۱
فلاحت‌پیشه گفت: رهبر معظم انقلاب به عنوان نگاه‌بان راهبردها و مبانی فکری سیاست خارجه عمل می‌کنند و در حوزه تاکتیکی ایشان دست سیاست‌مداران را نبسته‌اند.


به گزارش عطنا ، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در باب هوشیاری در مقابل تحریف مسیر امام راحل، اظهار کرد: این سخنان یک خطاب عام بود.


عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی تاکید اصلی امام (ره) در ابتدای انقلاب را هوشیاری مسئولان به‌ خصوص مردم نسبت به تحریف و بازگشت انقلاب از اصول اولیه آن بیان کرد و افزود: برخی گروه‌ها به صورت خام در ابتدای انقلاب سعی در به انحراف کشیدن مسیر انقلاب داشتند که هوشیاری امام راحل و مردم آنها را ناکام کرد.


کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره شکل‌گیری ابزارهای مختلف برای تحریف انقلاب اسلامی، بیان کرد: در حال حاضر بیش از 2 هزار و 500 شبکه ماهواره‌ای با هدف اثرگذاری بر داخل کشور در روندهای سیاسی تا سبک زندگی و حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی فعالیت می‌کنند.


وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر نوعی جایگزینی نسلی در انقلاب شکل گرفته که این نسل فعلی رویدادهای اول انقلاب را تجربه نکرده‌اند و بخشی از خطاب رهبر معظم انقلاب معطوف به هشیاری این نسل جوان است.


نخبگان سیاسی حاملان اندیشه‌های اولیه انقلاب هستند


نماینده سابق مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس گفت: بخش دیگر سخنان رهبر معظم انقلاب خطاب به آن دسته از نخبگان سیاسی است که انقلاب، جنگ و تحریم را تجربه کرده و اکنون می‌توانند حاملان اصلی اندیشه‌های اولیه انقلاب باشند و مانع ایجاد انحراف شوند.


استاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران افزود: رهبر معظم انقلاب بارها از برخی موضع‌گیری‌های این نخبگان سیاسی گله کرده‌اند، چراکه این نوع موضع‌گیری‌ها از مواضع اصلی انقلاب و جمهوری اسلامی جهت‌دار است.


این مسئول خاطر نشان کرد: نخبگان سیاسی باید سعی کنند در بعضی شرایط فارغ از جریان‌سازی‌هایی که در خارج از کشور با هدف انحراف انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد، منادی اصول اولیه انقلاب اسلامی باشند.


به گفته نماینده سابق مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس، انقلاب در مسیر 36 ساله خود یک انقلاب ساختارسازی را هم صورت داده است که شکل‌گیری این ساختار درون نظام سیاسی به هیچ عنوان اجازه تحریف را نمی‌دهد.


عدم تغییر راهبردهای ایران در مقابل آمریکا


وی تاکید کرد: مذاکره و تعامل احتمالی و مقطعی با آمریکا برای جمهوری اسلامی ایران، تنها یک تعامل تاکتیکی و استراتژیک است و این به معنای شکست در راهبردهای گذشته و یا کنار گذاشتن آن‌ها نبوده‌ است.


تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل مذاکرات در حال شکل‌گیری را نوعی مذاکرات تاکتیکی بیان کرد: هر دو طرف سعی دارند از گسترش یا تصاعد بحران بین خود جلوگیری کنند و این به معنای تغییر در راهبردهای دو کشور نیست.


فلاحت‌پیشه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان نگاه‌بان راهبردها و مبانی فکری سیاست خارجه عمل می‌کنند و در حوزه تاکتیکی ایشان دست سیاست‌مداران را نبسته‌اند.


این مسئول خاطرنشان کرد: ایران هیچ‌وقت در زمینه مبانی فکری و راهبردی از دشمنی آمریکا غافل نبوده و نگاه راهبردی و استراتژیکی نسبت به رابطه با آمریکا دارد.


وحدت و کلیت مهم‌ترین اصل در سیاست خارجه ایران


استاد دانشگاه علامه‌ طباطبایی تهران با تاکید بر اصل کلیت و وحدت در سیاست خارجه، بیان کرد: این وحدت و کلیت به‌عنوان یک منبع قدرت برای جمهوری اسلامی ایران زیر نظر شورای امنیت صورت می‌گیرد و در مقوله‌های کلی‌تر هم زیر نظر رهبر معظم انقلاب صورت عمل می‌کند.


وی با اشاره به تلاش دشمنان برای شکستن این وحدت و کلیت، هشدار داد: در هر شرایطی پختگی سیاست خارجه باید مانع شکستن کلیت و وحدت در سیاست خارجه شود و وزیر امور خارجه ایران باید به‌ عنوان نماینده این کلیت و رهبر سیاست خارجه عمل کند.


فلاحت‌پیشه تاکید کرد: همین وحدت و کلیت موجب شده ایران اسلامی با وجود داشتن بیشترین دشمنان در منطقه و عرصه جهانی، امن‌ترین کشور منطقه و جهان باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار